یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1035793
۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
زائران

حوزه/ تازه ترین آمارهای منتشر شده از بازگشت بیش از ۵۰ درصد از زائران و عوامل حج تمتع امسال از سرزمین وحی به کشورمان خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: تا پایان امروز بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۵۸ نفر از زائران و عوامل کاروان ها از دو فرودگاه جده و مدینه با ۸۲ پرواز ایران ایر به کشورمان منتقل می شوند.

بدین ترتیب بیش از ۵۰ درصد از ۳۹۶۰۰ زائر اعزامی به حج تمتع امسال به ایران باز می گردند.

در این اطلاعیه همچنین به روند بازگشت زائران از فرودگاه مدینه اشاره شده و آمده است: تاکنون با ۲۸ پرواز به مقصد ایستگاههای پروازی در کشورمان ۷۱۱۷ نفر از زائران و عوامل کاروانها به میهن اسلامی بازگشتند.

این گزارش حاکی است باتوجه به روند خروج زائران از مکه مکرمه تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام امشب به ۱۰ هزارو ۸۹۱ نفر در قالب ۹۰ کاروان می رسد.

همچنین قرار است تا پایان امروز هزار و ۲۰۴ زائر در قالب ۱۰ کاروان از زائران کشورمان به جمع سایر حجاج در مدینه منوره ملحق شوند.

کار اعزام زائران از طریق فرودگاه مدینه به کشورمان هم ادامه دارد و امروز ۱۵۵۳ نفر از زائران کشورمان در قالب ۱۳ کاروان که از پنج روز قبل در مدینه منوره اقامت داشته اند پس از زیارت حرم نبوی و جنت البقیع راهی ایران خواهند شد.

هتل قصرالاندلس مدینه با ۱۲۱۵ زائردر قالب ۹ کاروان بیشترین تعداد زائران ایرانی را در مدینه النبی در خود جای داده است.

یادآور می شود عملیات بازگشت زائران کشورمان به ایران تا هفتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha