جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین با حضور در شهر اقبالیه با خانواده شهید مدافع وطن مهدی محمدی نسب دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید مدافع وطن مهدی محمدی نسب گفت: خداوند در سوره بقره می‌فرماید «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»،خداوند در این آیه می‌گوید به کسانی که در راه خدا کشته شوند نگوییدکه مرده‌اند،حق ندارید این حرف را بزنید، این‌ها زنده هستند، اما شما نمی‌دانید و متوجه نمی‌شوید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در سوره آل‌عمران نیز آمده است «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»، یعنی به شهدا مرده نگویید،در این آیه نیز می‌فرماید نه تنها نگویید،بلکه در ذهنتان هم این خیال را نکنید مبادا که تصور کنید که همان طور که دیگران می‌میرند، شهید هم این گونه می‌شود، نه این گونه نیست، شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی داده می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یک عزیزی در رابطه با شهید سردار سلیمانی حرف زیبایی زد، رهبر نیز روی این حرف مهر صحت گذاشت،آن حرف این بود که خطر شهید سلیمانی برای دشمن از خطر سردار سلیمانی بیشتر است، این یعنی شهید زنده است؛ من و شما پس از شهادت سردار سلیمانی بیشتر تحت تأثیر شخصیت و تربیت این شهید بزرگوار قرار گرفتیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شهید گرانقدر مهدی محمدی‌نسب مانند چراغی در عالم زندگی مردم ما، استان ما، شهر ما و خانواده شما روشن شد، این‌ها اثرگذار هستند، فرزندان ایشان هم بزرگ پرورده می‌شود و دل‌های خانواده این شهید نورانی می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در سوره بقره پس از این که فرموده همه از آن خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم، در ادامه می‌فرماید «أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»،یعنی خود خداوند صلوات و درود بر این شهید و خاندان او می‌فرستد، رحمت خدا شامل حال این‌ها می‌شود،خدا خود به خود کاری می‌کند که شما مبلّغ دین می‌شوید، یعنی خداوند موقعیتی به شما می‌دهد که حرف شما روی همه اثرگذار خواهد بود، گویا شما همه مردم را راهنمایی می‌کنید، الان اینجا مانند یک دانشگاه است،همه ما آمده‌ایم اینجا یک چیزی بفهمیم و یاد بگیریم و یک اثری روی ما گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند در قرآن فرمود شهدا زنده، تأثیرگذار و ماندگار هستند، همه ما می‌رویم، اما شهدا می‌مانند،شهید مطهری رفتن از این عالم را پنج نوع طبقه‌بندی می‌کند، عالی‌ترین و نورانی‌ترین و زیباترین آن‌ها شهادت است که خداوند آن را نصیب عزیز شما کرده است.

وی ادامه داد: امنیتی که اکنون در کشور داریم را مدیون و مرهون این شهید بزرگوار هستیم، همه این را متوجه می‌شوند که امثال این شهید هستند که امنیت کشور را تأمین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اکنون اگر در میان کشورهای اسلامی از ما حساب می‌برند، اگر اسرائیل از ما وحشت دارد و آمریکا جرأت ندارد خلافی در منطقه ما مرتکب شود، همه به‌خاطر جوانمردی‌های این شهید عزیز بوده که سرباز امام زمان (عج) است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امیدواریم خدا به شما صبر و شکیبایی دهد و این شهید گرامی با اباعبدالله (ع) و انبیای عظام محشور باشد و خدای متعال به ما توفیق این را بدهد که بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و قدر خانواده گرامی شهدا را بدانیم

امام جمعه قزوین سپس با حضور در مزار شهید مهدی محمدی نسب ضمن قرائت فاتحه علو درجات را برای این شهید والا مقام مسألت کرد.

دیدار امام جمعه قزوین با خانواده شهید مدافع وطن

انتهای پیام /

دیدار امام جمعه قزوین با خانواده شهید مدافع وطن

دیدار امام جمعه قزوین با خانواده شهید مدافع وطن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha