شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای هیئت مدیره هیئت خادم الرضا با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید با بهره گیری از استعدادها و روش های نوین رسانه مکتب اهل بیت علیهم السلام را در جهان اسلام گسترش دهیم و این امر مهم نیاز به عمل مجاهدانه و کار خالصانه است، چرا که عاشورا در خود ظرفیت کامل تمدنی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار هیئت امنای خادم الرضا با اشاره به فعالیت های این هیئت و تقدیر از بانیان آن گفت: در بیان عاشورا آیاتی در تطبیق و تعبیر آن برده شده است که مشهورترین آن آیه شریفه «یَا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّکَ راضیةً مَرضیة فَادخلی فِی عِبادی وَادخلی جَنَّتی» می باشد و نکته محوری آیه مقام اطمینان و آرامش است که از مقامات خاص سیر وسلوک و مفاهیم مهم اسلامی است و اما آرامشی که در روانشناختی مطرح می شود ملاک نیست، چرا که در آن برآورده شدن نیازهای فردی مطرح است و حقیقت و عمق آرامش بشمار نمی رود؛ اما مقصود این آیه شریفه از آرامش آنجایی است ناخدای کشتی طوفان زده در شرایط بحران و سختی و طوفان ها برخود مسلط است و هدف را گم نمی کند. لذا این اطمینان ظاهری و عمیقی که در مدیریت بحران حاصل می شود مصداق آیه شریفه است.

عضو فقهای شورای نگهبان در بیان توصیف آرامش اخروی خاطرنشان ساخت: آرامش اخروی امری است که فرد در صورت از دست دادن همه چیز خود باز آرامش دارد و این اطمینانی که در این آیه شریفه ذکر شده است در شرایط عادی نیست، بلکه در بحران است لذا می توان گفت اوج این امر در عاشورا است که در تاریخ نبوت و امامت آرامشی فرا منطقی رقم خورده است.

آیت الله اعرافی گفت:عظمت عاشورا آن قدر بالا است که قبل از اتفاق عاشورا در عصرهای گذشته عظمت آن همچون خورشیدی همه عالم را تحت تاثیر خود قرار داده است و از ازل تا قیامت ادامه دارد، لذا کار در این امر مهم خدایی بالاترین افتخار است و برافراشتن پرچمی که در دنیا و آخرت مهم است مقدس و ارزشمند است.

وی در بیان فضائل سوگواری در مقام حضرت سید الشهدا(ع) ابراز داشت: عزاداری و سوگواری سالار شهیدان دو سطح مستحب موکد و در سطح عمیق تر آن زندگی و جامعه را در شاخصه های طلاق و ازدواج امر به معروف و... تغییر می دهد، لذا عزاداری در همه سطوح ارزش دارد، ولی مراتبی دارد که در شعاع خود تغییراتی در سبک زندگی ایجاد می کند؛ چرا که ذخیره بزرگ عاشورا تغییر دهنده بدی های زندگی مردم به سمت اصلاح ارزش های دینی عفاف و حجاب و از بین بردن فقر می کند.

آیت الله اعرافی در ادامه عنوان کرد:آحاد جامعه و هرکسی که بتواند در جهت رفع فقر و کاهش فاصله طبقات جلوی منکر را بگیردآن شخص مسئول است و عاشورا یعنی برانگیختن حس اجتماعی نسبت به همه ارزش ها در این راستا این هیئت خادم الرضا و فعالیت های معنوی و جهادی آن می تواند مشعلی در جهت پیشبرد اهداف متعالی در جامعه به خصوص هیئات انقلاب اسلامی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، نگاه بین الملل در هیئات مذهبی را امری مهم دانست و تصریح کرد: نگاه بین المللی هیت خادم الرضا قابل تحسین می باشد، لذا با بهره گیری از استعدادها و روش های نوین رسانه مکتب اهل بیت علیهم السلام را در جهان اسلام گسترش دهیم و این امر مهم نیاز به عمل مجاهدانه و کار خالصانه است چرا که عاشورا در خود ظرفیت کامل تمدنی را دارد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: کمک کردن به نیازمندان اتفاق خیلی خوبی بود که هیئت خادم الرضا به طور هدفمند دنبال کرده. با اینکه هزینه‌ها بالا بود کمک‌های خوبی صورت گرفت. خدا کمک کند و این اطعام هدفمند استمرار بیابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha