یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام مهدی پورمحمد گفت: احیای امر به معروف مهمترین دلیل قیام امام حسین(ع) در عاشورا بود و ماه محرم بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز؛ حجت الاسلام مهدی پورمحمد در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان با بیان این که دهه اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: احیای امر به معروف مهمترین دلیل قیام امام حسین(ع) در عاشورا بود و ماه محرم بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: بدون شک، قیام عاشورا برای نگه داشتن هنجارهای دین و امر به معروف و نهی از منکر است، پس باید تلاش کرد تا ناهنجاری‌ های شیوه عزاداری محرم ، از بین برود.

حجت الاسلام پورمحمد یکی از ناهنجاری های ماه محرم را قمه زنی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دانست و افزود: از ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان می خواهم با نظارت در این روزها و با همکاری انتظامی شهرستان نباید قمه زنی در سطح منطقه ورزقان اتفاق بیافتد.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه مگر می شود کسی خود را عزادار امام حسین(ع) بنامد ولی در نمازهای جماعت شرکت نکند، افزود: امام حسین(ع) در میدان جنگ به نماز ایستاده و ۹ نفر شهید تقدیم کرده تا بگوید که من برای نماز و دین به قیام خواسته ام و این یکی از پیام های امام حسین(ع) در روز عاشوراست.

وی در ادامه به عدم پرداخت مالی شرکت های پیمانکاری پروژه بزرگراه (خواجه-ورزقان -خاروانا -نوردوز) توسط شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۷ ماه است حق و حقوق شرکت های پیمانکاری این پروژه پرداخت نشده که این کار منجر به عدم پرداخت دوماهه حقوق کارگران گردیده است که در صورت ادامه این وضعیت ، پیش بینی مشکلات اجتماعی دیگری مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha