جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضوانی

حوزه / امام جمعه بویین زهرا گفت: اشک ریختن در سوگ امام حسین(ع) عبادت بزرگی است، اما اشکی ارزشمند است که با معرفت و شناخت کامل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی ظهر امروز مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) که در مسجد جامع بویین زهرا برگزارشد گفت: ماه محرم ماه اشک و روضه برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و دارای ارزش و قرب ویژه ای نزد خدا و بندگان خدا است.

امام جمعه بویین زهرا خاطرنشان کرد: پاداش برگزاری مراسم سوگواری حسینی و تبیین معارف اهل بیت(ع) در ایام محرم همانند پاداش عبادت و جهاد فی سبیل الله و موجب بیداری و قدرت در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور در مجالس عزاداری حسینی بهترین راه برای مقابله با فضای مسموم مجازی و رسانه های دشمن است.

امام جمعه بویین زهرا عنوان کرد: امام حسین(ع) برای احیای نماز و تمامی اصول اعتقادی و فروع دین قیام کرد و شخص عزادار نیز باید پیش از سوگواری، ابتدا فرائض دینی خود را انجام دهد و به آن توجه کند چرا که آن حضرت نیز در اوج درگیری برای اقامه نماز اقدام کردند.

وی اظهار کرد: در این ایام هر سخن و شعر و مدح و روضه ای که خوانده و بیان می شود، لازمه آن وجود مستندات از منابع معتبر شیعی است و گویندگان و نویسندگان و مداحان از بیان آن چه مخاطب گریز است پرهیز کنند و سخنرانی ها و روضه ها مستند و بر اساس روایت اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) باشد.

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: اشک ریختن در سوگ امام حسین(ع) عبادت بزرگی است، اما اشکی ارزشمند است که با معرفت و شناخت کامل بوده و در روح و روان جامعه اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: در هر صورت قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا درس های زیادی به جهانیان داده که امروز الهام بخش انسان های آزاده شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha