یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محرم وصفر

 حوزه / مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین گفت: هیچ نهضتی در طول تاریخ بشریت همچون نهضت امام حسین (ع) قلب ها را منقلب نکرده و روح عزت، آزادگی، عواطف و همسویی را در بشر ندمیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین حیدری، ظهر امروز در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، گفت: مجموعه حوادث و رویدادهایی که در روز عاشورا و جریان شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش و بعد آن رخ داد دارای نقش و آموزه‌هایی است که اگر ما آنها را به‌طور دقیق تحلیل کنیم و نوع برخوردها و موضع‌گیری‌های اهل‌بیت(ع) را ببینیم می‌توانیم به خوبی از آنها الگوبرداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه تکالیف و وظایف دینی و اجتماعی‌ باید از کربلا درس گرفت و در مقام شناخت درس عاشورای امام حسین(ع) به وظیفه خودمان عمل کنیم تا در درگاه خدا حجت داشته باشیم که تکلیف شرعی را انجام دادیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین ادامه داد: قیام امام حسین(ع) یک حادثه نبود بلکه درس‌های زیادی در آن نهفته است.

وی اظهار کرد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد و موضع‌گیری حضرت سیدالشهدا(ع)، اهل‌بیت و یارانشان در برابر دشمنان دین درس بزرگی برای همه موقعیت‌ها از جمله در عرصه حفظ دین و مقابله با استکبار است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین گفت: هیچ نهضتی در طول تاریخ بشریت، همچون نهضت امام حسین (ع) قلب ها را منقلب نکرده و روح عزت، آزادگی، عواطف و همسویی را در بشر ندمیده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha