شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تحنیک

حوزه/ سنت تحنیک و قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان در مراسم هفتمین شب دهه اول محرم در جوار امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در آیین عزاداری حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام که در اولین شب جمعه ماه محرم برگزار شد، میزبان جمع زیادی از شیرخوارگان عاشورایی و خانواده‌های آنان بود.

در این ویژه برنامه، مادران یزدی در حالی که فرزندان خود را در آغوش گرفته بودند، همنوا با حضرت رباب(ع) در غم شهادت شهید شش ماهه کربلا اشک ماتم ریختند و نسل خود را بیمه مکتب حسینی کردند.

میهمان ویژه شب هفتم محرم فرزند شیرخوار شهید زارعی از شهدای اخیر نیروی انتظامی یزد بود که بر روی دستان عزاداران، طفل شهید نینوا را در ذهن‌ها تداعی کرد.

اجرای سنت تحنیک با تربت سیدالشهداء علیه‌السلام و قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان از بخش‌های این ویژه‌برنامه بود. (باز کردن کام نوزاد با آب فرات و تربت کربلا و در صورت نبود آب فرات، با آب شیرین بویژه آب باران مستحب است).

در حاشیه این مراسم از نوزادان در دفتر شیرخوارگان عاشورایی هیئت انصار ولایت ثبت‌گام شد تا اولین اثر قدم‌های خود را در راه بزرگترین آزاده تاریخ حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به یادگار داشته باشند و تا پایان نیز در مسیر دین و آزادگی قدم بردارند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha