پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: بی شک مجاهدت رسانه ای خبرنگاران متعهد، بیش از هر چیز نشانگر تأسی آن ها به سیره نورانی حضرت زینب کبری(س) است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تلاقی روز خبرنگار با روز عاشورای حسینی اظهار داشت: آن چه مسلم است این که حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا، بزرگ پرچمدار جهاد تبیین در آن روزگار پرخفقان بودند و به راستی که کربلا در کربلا می ماند اگر این دو تن از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود نمی‌داشتند.

وی افزود: آن چه از خبرنگاران متعهد و دلسوز انتظار می رود این است که در راستای اطلاع رسانی صادقانه و متعهدانه و تبیین مسایل به الگوی والایی چون زینب کبری(س) تأسی بجویند که اگر این گونه باشد به یقین در مسیر رستگاری و سعادت حقیقی گام برداشته اند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه همچنین در ادامه با تأکید بر این که برپایه آموزه های ناب اسلامی، خبرنگار و فعال رسانه ای می بایست دارای شاخصه های مهمی چون صداقت، تعهد، دقت، شفافیت، بصیرت و هوشیاری باشد، گفت: در شرایط فعلی که دشمن امید به آینده مردم و نسل جوان ما را نشانه رفته، احساس مسئولیت و تعهد خبرنگاران و اهالی رسانه می تواند باطل السحر تلاش های خبیثانه دشمن باشد.

وی با بیان این که امروزه مؤثرترین و قوی ترین سلاح در اختیار اهالی رسانه و فضای مجازی قرار دارد، ابراز داشت: این سلاح وقتی در اختیار خبرنگاران متعهد و متخصص و انقلابی قرار گیرد، بی شک می تواند به یکی از ابزارهای مهم در راستای دفاع از منافع ملی و نیز نشر پیام های اصیل انقلاب اسلامی در جهان تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در برهه حساس کنونی به ویژه ما باید در راستای اُمیدافزایی، احساس مسئولیت را در بین آحاد مردم نسبت به شرایط جامعه تقویت کنیم و این مساله یکی از رسالت های جدی خبرنگاران متعهد و انقلابی است و این که خودشان نیز البته در این باره پیش قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک زاده در خاتمه افزود: خبرنگاران باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد حساسیت و دغدغه لازم در بین مردم و مسئولان، واجد دو مؤلفه مهم تخصص و تعهد به طور همزمان باشد، به این خاطر که حقیقت جویی و تعهد محوری، شاخصه و مؤلفه مهم خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    واقعا زینب کبری بزرگ خبرنگار عاشورا و الگوی تمام خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه است