شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آخوندی بنیاد شهید قزوین

 حوزه / مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین گفت: اکنون والدین و همسران شهدا پیام‌رسانان فرهنگ ایثار و شهادت هستند و با بازگویی خاطرات عزیزان‌شان در حراست از آرمان‌های شهدا در جامعه تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، محسن آخوندی، مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین، صبح امروز در نشستی با خبرنگاران فعال حوزه ایثار و شهادت، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: رسالت خبرنگاری برای خبرنگاران، روز، ماه و سال ندارد، هر روزشان، روز خبرنگاری است و در عرصه اطلاع‌رسانی زحمات بی‌شماری را متحمل می‌شوند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت با ثبت، ضبط و انعکاس خاطرات والدین و همسران شهدا از مروجان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

آخوندی ادامه داد: روز خبرنگار فرصت ارزشمند و گرانبهایی است برای پاسداشت تلاش‌ها و زحمات انسان‌های فرهیخته‌ای که در جهت اطلاع‌رسانی، انتشار خبر و آگاهی‌بخشی به جامعه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به مردم و تعالی و رشد جامعه داشته و رسالت و وظیفه مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند.

آخوندی تصریح کرد: خبرنگاران در واقع چشمان تیزبین و بیدار جامعه هستند، بنابراین باید با صداقت و امانتداری و رعایت اخلاق حرفه‌ای و اخلاق‌مداری، اخبار و اطلاعات و رویدادهای جامعه را به نحو مطلوبی منعکس کنند.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین عنوان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در تاریخ مذهب شیعه از پیام‌رسانان واقعه کربلا هستند که توانستند با اطلاع‌رسانی خودشان اهداف امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به گوش جهانیان برسانند و فرهنگ حسینی و ایثار و شهادت را زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: اکنون والدین و همسران شهدا پیام‌رسانان فرهنگ ایثار و شهادت هستند و با بازگویی خاطرات عزیزان‌شان در حراست از آرمان‌های شهدا در جامعه تلاش می‌کنند.

آخوندی عنوان کرد: زمانی که مسئولیت هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین را بر عهده گرفتم، یک هزار و ۳۸۳ والدین شهید در قید حیات بودند ولی اکنون آمار فوق به یک هزار و ۳۳۰ تن رسیده که بیانگر این مطلب است ۵۰ نفر از پیام‌رسانان شهدا دار فانی را وداع گفتند و بین ما نیستند لذا می‌طلبد خبرنگاران سریعتر سراغ این عزیزان برای جمع‌آوری خاطرات بروند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha