جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور

حوزه/ حاتمی گفت: نزدیک به ۱۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه در سراسر کشور عضو سازمان هستند که تعدادی از آنها موفق شدند پروانه‌ی سازمان نظام روانشناسی را بگیرند و اکنون هم فعال هستند و خیلی هم روانشناسان و مشاوران خوبی هستند.

دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران با اشاره به همکاری و فعالیت روحانیون در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در میان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه ۱۰ سال است که همکاری مستمر وجود دارد و این اصلاً جزو قانون سازمان است که با دانشگاه ها و حوزه ها همکاری و همراهی کند.

وی افزود: بر همین مبنا بیش از ده سال هست که یک کمیسیونی در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شکل گرفته به نام کمیسیون «روانشناسی مشاوره در بستر فرهنگ دینی و اسلامی» که تعدادی از اساتید حوزه‌ی علمیه قم که تحصیلات روانشناسی دارند، عضو این کمیسیون هستند و تعداد دیگری که حالا در این حوزه‌ها روانشناس هستند و هم تحصیلات دینی مذهبی دارند این ها جزو این کمیسیون هستند.

حاتمی تصریح کرد: این کمیسیون به هر حال فصل ارتباط ما با حوزه‌ی علمیه بوده؛ در عین حال ما در گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه‌ی علمیه داشتیم از جمله حوزه علمیه خواهران، موسسه امام خمینی(ره) و انجمن روانشناسی اسلامی در قم که حدود ۱۵۰ عضو دارد و عمدتا روحانیونی هستند که تحصیلات روانشناسی مشاوره دارند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خاطرنشان کرد: ما از طریق این بستری که وجود دارد با حوزه های علمیه در ارتباط هستیم . به هر حال ظرفیت‌هایی در آنجا است و ما استفاده می‌کنیم اگر ظرفیتی هم در سازمان باشد آنان استفاده می کنند و این همکاری و همراهی ما مسئله تازه ای نیست.

وی با اشاره به تعداد طلاب و روحانیون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: نزدیک به ۱۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه در سراسر کشور عضو سازمان هستند که تعدادی از آنها موفق شدند پروانه‌ی سازمان نظام روانشناسی را بگیرند و اکنون هم فعال هستند و با تابلوی سازمان نظام، فعالیت می کنند خیلی هم روانشناسان و مشاوران خوبی هستند.

حاتمی در خصوص تأثیرگذاری روحانیون عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در جامعه و نحوه عضویت آنان در این سازمان افزود: هر کسی که فوق‌لیسانس روانشناسی داشته باشد می‌تواند عضو سازمان شود یعنی الان از طریق سایت سازمان می رود و مدارک را بارگذاری می‌کند و عضو سازمان می شود و این حق طبیعی همه شهروندان است؛ تعدادی از پزشکان تحصیلات روانشناسی داشتند و به عضویت سازمان درآمدند و ما در خدمت آنان هستیم، تعدادی از مهندسین هستند و تعدادی از طلاب که تحصیلات روانشناسی دانشگاهی داشتند، به عضویت سازمان درآمدند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خاطرنشان کرد: اعضای ما خدمات و مشاوره به مردم می دهند و تاثیرگذاری بسیاری در پیشگیری از اختلالات روانی و مسائل و مشکلات مردم دارند. این افراد کسانی هستند که تخصص روانشناسی دارند.

وی در پایان اظهار کرد: جزو وظایف سازمان روانشناسی و مشاوره است که با دانشگاه ها، حوزه های علمیه و تمام مراکز علمی کشور ارتباط دو طرفه ای داشته باشد. خصوصاً الان که در حوزه علمیه رشته های روانشناسی و مشاوره هم دایر شده و در موسسه امام خمینی(ره) تا سطح دکتری هم الان فارغ التحصیل دارد و سازمان موظف است که با اینها ارتباط داشته باشد و برای فارغ التحصیلان این مراکز پروانه فعالیت صادر کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Fa IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    اسلام فرموده و يسئلونك عن الروح روح و روان امري مربوط به پروردگاره كارشناس سبك زندگي را إصلاح مي كند نه اينكه انگ بزند و إيجاد ناامني كند لا تنابزوا بالالقاب از علوم جاهليت اخرالزمان است كه روانشناس در اينه به خود نگاه مي كند و رواني بگويد !!! در حالات انبيا حزن عميق هم داشته اند كه صهيون مي ترسد و كسي بيمار نمي گفت كلا پيامبر بخاطر حساس بودن مردم به روح خود انگ نمي زِد رواني رواني نمي گفت كه مردم گريزان نبودند و تنها در پي إصلاح سبك زندگي بود خود كلمه روانشناس يك حالت انزجار و بيزاري دارد و بدتر عامل خشونت نوجوانان امريكا بوده و افزايش طلاق