جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پروانه

 حوزه/  مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: حضور ایرانیان در این همایش موجب تحکیم و گسترش روابط بین ملت های عراق و ایران می‌شود که این ارتباطی فراتر از ارتباط بین دولت‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه ظهر امروز در همایش مسئولین کمیته های فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: در اربعین اباعبدالله الحسین (ع) افراد بیشماری از ادیان مختلف وکشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی گردهم می آیند و با پیمودن مسافت طولانی بین نجف و کربلا، ویترینی از وحدت، همبستگی را به تصویر می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی جهان، جهانیان را به حیرت فرو برده است .

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری ادامه داد: درسی که اربعین به ما می دهد، زنده نگهداشتن حقیقت و شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است و به برکت خون امام‌حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش سال‌ها شاهد آن هستیم که اربعین، موجب تحولی عظیم در مقیاس جهانی شده که دنیا را برای ظهور امام زمان(عج) و مبارزه با مستکبران تحت سیطره خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حماسه باشکوه و با عظمت کربلا و نهضت حسینی یک ضرورت انکارناپذیر است و قرار داشتن احساس و عاطفه در کنار منطق و عقلانیت از ویژگی‌های حماسه باشکوه و با عظمت کربلا است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضور در همایش اربعین برکت معنوی بسیاری دارد. حضور ایرانیان در این همایش موجب تحکیم و گسترش روابط بین ملت های عراق و ایران می‌شود که این ارتباطی فراتر از ارتباط بین دولت‌هاست.

وی اظهار کرد: زائران اربعین مقررات قانونی عراق را رعایت و مردم این کشور را تکریم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ سرخ حسینی است و هرچه نمادهای عزاداری پرمحتوا و پررنگ‌تر شود در حفظ و تحکیم انقلاب اسلامی تأثیر گذار خواهد بود.

در پایان اعضای کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی با آرمانهای والای پیرجماران تجدید بیعت کردند .

زائران اربعین مقررات عراق را رعایت و مردم این کشور را تکریم کنند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha