شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان گفت: امروز به لطف الهی و تلاش نیروهای مسلح، دشمنان، علی الخصوص آمریکای جنایتکار به ذلت افتاده و جرأت تجاوز ندارند و طبق آیه "أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ" مملکت ان‌شاءالله به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولیعصر (عج) خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش، حصن و قلعه نفوذناپذیر امت اسلام است.

وی با اشاره به مسئله جهاد در ادیان آسمانی گفت: در آیین اسلام و ادیان آسمانی جنگ وجود ندارد، بلکه کلمه جهاد با یک قید بسیار مهم "فی سبیل الله" ذکر شده است و اشاره به این اصل دارد که جهاد و مقابله باید تنها در راه خدا و پیاده ساختن دستور و فرامین پروردگار و کسب رضای الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان ضمن اشاره به آیات قرآن در باب جهاد فی سبیل الله گفت: از زمان حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) هیچ جهاد یا جنگ ابتدایی از سوی انبیاء و اولیاء الهی صورت نگرفته است و تمام تلاش انبیاء و اولیاء، در مسیر جهاد دفاعی بوده است.

وی به اهمیت ارتش و نیروهای مسلح در روایات و احادیث اسلامی پرداخت و تصریح کرد: ارتش حصن و قلعه نفوذناپذیر امت اسلامی است و نیروهای نظامی و انتظامی متخصص و آموزش دیده به اذن الهی، تکلیف جهاد با دشمنان دین خدا را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان افزود: جهاد یک امر الهی و آسمانی است، لذا خداوند برای مجاهدین فی سبیل الله ثواب عظیمی را بشارت داده است که مانند آن در آیات و روایات دیده شده است؛ خداوند در سوره توبه در خصوص ثواب جهاد فی سبیل الله می فرماید: "اِنَّ اللهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّة" طبق این آیه، خداوند بهشت را جایزه کسانی قرار داده که جانها و اموال خود را در راه پروردگار فدا می کنند.

وی در پایان گفت: امروز به لطف الهی و تلاش نیروهای مسلح، دشمنان، علی الخصوص آمریکای جنایتکار به ذلت افتاده و جرأت تجاوز ندارند و طبق آیه "أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ" مملکت ان‌شاءالله به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر (عج) خواهد رسید.

امیر سرتیپ ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز ضمن خیر مقدم، گفت: دانشجویان دافوس بر اساس آمادگی روحی و رزمی که دارند آماده مقابله با هر دشمنی هستند و ما در کنار این آمادگی ها، سعی می‌کنیم که اعتقادات خود را تعالی بخشیم و با الگوپذیری از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر دفاع از دین حرکت نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha