یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استانداری قم

حوزه/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در پروژه فرودگاه قم بیش از حد منتظر سرمایه‌گذار نخواهیم بود و به هر نحوی باشد این پروژه را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم معتمدی در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های شهر قم، اظهار کرد: رویکرد دولت، بهره‌برداری از فرودگاه بین المللی قم است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای به ثمر رساندن این پروژه برگزار شده است، مطرح کرد: تمام دولت به این نتیجه رسیده‌اند که ایجاد فرودگاه بین المللی قم حائز اهمیت و ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به سرمایه‌گذار این پروژه در ۱۰ سال گذشته، عنوان کرد: باید مجموعه مدیریت استان با سرمایه‌گذار در یک تیم قرار گرفته و در یک راستا تلاش کند.

وی با بیان اینکه جلساتی با سرمایه‌گذار این پروژه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذار این پروژه اعلام کرده است منابعی برای تامین اعتبار در این پروژه وجود ندارد.

معتمدی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که با همین سرمایه‌گذار ادامه دهیم، تصریح کرد: در جلسات به دنبال تهیه یک برنامه مشخص از منابع تامین اعتبار و زمان بندی دقیق بهره برداری از پروژه توسط سرمایه‌گذار بودیم که متاسفانه نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود: اگر در زمان مشخصی این برنامه ارائه نشود، به دنبال سرمایه‌گذار دیگری خواهیم رفت تا مردم بیش از این برای این پروژه معطل نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه شهر توریست محور و زائرپذیر باید فرودگاه داشته باشد، یادآور شد: فرودگاه، پارکینگ، هتل و زائرسرا و واحدهای خدماتی در این منطقه لازم است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت قم، ظرفیت زائرپذیر و گردشگری است، ابراز کرد: به هر نحوی که باشد مسائل پروژه فرودگاه قم را پیش خواهیم برد.

معتمدی با بیان اینکه در مصوبات سفر حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی به قم تخصیص یافته است ابراز کرد: زمین‌های ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری که به قم الحاق شد در راستای تملکات در پروژه‌ها تاثیرگذار هستند.

وی افزود: متاسفانه طی دهه‌های اخیر اتفاق خاصی در مرکزیت شهر رقم نخورده است چراکه این پروژه‌ها نیازمند تملک بوده و هزینه‌بر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه در محدوده اطراف حرم ۱۰ پروژه را خواهیم داشت، اظهار داشت: این پروژه‌ها می‌توانند مرکزیت شهر را متحول کنند؛ پروژه دروازه ری نیز که یکی از پروژه‌های چندین ساله استان است انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تملک ۷۰ پلاک مغازه‌های چسبیده به حرم، ساماندهی قبرستان نو، قبرستان شیخان، پارکینگ و صحن شرقی، فاز ۵ عماریاسر، دروازه ری، چهل اختران و... از جمله این پروژه‌ها هستند.

معتمدی از چندین پروژه نیمه کاره در شهر یاد کرد و گفت: پروژه شهید کاظمی، سامان سازان، پارکینگ شرقی، بافت تاریخی و ... نیز ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های نیمه کاره هستند.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف پارکینگ شرقی حرم در کمیسیون ماده ۵ انجام شده است، عنوان کرد: این پروژه به یک طرح مشخص رسیده و اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha