یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست علمی تبیین شخصیت زیدبن علی(ع) با حضور علمای قم و یمن

حوزه/ اندیشمند یمنی با بیان اینکه تمام زندگی زید بن علی قیام بود گفت: زید بن علی برای تبیین اسلام صحیح قیام کرد در حالی که امویان اسلام را آنگونه که دوست داشتند تغییر داده بودند و بدعت هایی را وارد دین کرده بودند و قیام زید بن علی قیام تصحیح مفاهیم در بین مسلمانان بود که در سرتاسر زندگی ایشان وجود داشت و قیام ایشان به قیام مسلحانه خلاصه نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علامه عبدالله حمود العزی از اندیشمندان یمن در همایش تکریم و تبیین شخصیت حضرت زید بن علی(ع) یکم شهریورماه در سالروز شهادت ایشان با حضور علماء و اندیشمندان ایران و یمن در سالن حضرت خدیجه سلام الله علیها واقع در کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد که به صورت ضبط شده پخش شد ابراز کرد: زید بن علی از بزرگان اهل بیت علیهم السلام است که باید به خوبی تبیین شود و امت اسلامی با تبیین این بزرگان متحد تر شود.

وی با اشاره به جایگاه زید بن علی علیه السلام و لزوم اقتدا به این بزرگان و پیاده کردن سیره ایشان در زندگی گفت: برگزاری این همایش ها باعث می شود که فرهنگ شیعیان به هم نزدیک تر شود و تعامل سازنده ای بین مذاهب ایجاد شود که باعث سازندگی آینده اسلام خواهد بود.

این اندیشمند یمنی گفت: این اجتماعات در بین مذاهب شیعه دشمنان اهل بیت علیهم السلام را به غضب و خشم وامی‌دارد زیرا آنها دائم به دنبال تفرقه بین مذاهب و مسلمانان هستند و برای دمیدن در این تفرقه دائما به هر وسیله ای چنگ می زنند تا تقریب مذاهب اتفاق نیفتد و مشکلات بین مذاهب حل نشود.

وی با اشاره به روایاتی در تجلیل زیدبن علی در منابع شیعی گفت: زید بن علی فقط مخصوص زیدیه نیست بلکه همه فرق اسلامی این شخصیت را تأیید می کنند و ایشان تأیید شده سلاله پیامبر صلوات الله علیه و آله هستند و در آغوش اهل بیت علیهم السلام تربیت شده اند.

حمود العزی با اشاره به جایگاه علمی زید بن علی گفت: ایشان به مرحله عظیمی از علم رسیدند که لقب ایشان حنیف القرآن بوده و زمانی که از امام باقر علیه السلام در رابطه با زید سوال شد ایشان فرمودند من از کسی سخن می گویم که سر تا پای او پر از علم و ایمان بود و جوری ایشان عالم بر قران بودن که ابو حنیفه می گوید من اعلم و ابلغ و افصح از ایشان در زمان خودشان در تبیین قرآن ندیدم.

وی با اشاره به عبادت زید بن علی و سایر ویژگی های ایشان گفت: فرزند زید بن علی علیه السلام نقل می کند که پدرم عابدی بود که روز را به عبادت و شب را به تهجد می پرداخت و در فصاحت و بلاغت از فصیح ترین مردم زمان خود بودند و تمام زندگی و رفتار ایشان ما را به سمت خدا می کشاند.

این عالم یمنی با بیان اینکه تمام زندگی زید بن علی قیام بود گفت: زید بن علی برای تبیین اسلام صحیح قیام کرد در حالی که امویان اسلام را آنگونه که دوست داشتند تغییر داده بودند و بدعت هایی را وارد دین کرده بودند و قیام زید بن علی قیام تصحیح مفاهیم در بین مسلمانان بود که در سرتاسر زندگی ایشان وجود داشت و قیام ایشان به قیام مسلحانه خلاصه نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha