دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
1

حوزه/ حجت الاسلام شهیدی گفت: برای ضعیف کردن حب دنیا باید از علاقه و خواهش های نفسانی کم کنیم تا طالب دنیا نباشیم. گاهی عکس العمل انجام دادن برای یک گناه یا خطا موجب می شود نفس تربیت شده و دیگر آن را انجام ندهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علیرضا شهیدی، در جمع معاونین و کارکنان معاونت بهداشت و امداد و درمان فراجا اظهار داشت: انسان باید اعمالش را مدیریت نماید و نفسش را در کنترل خود قرار دهد، از عبودیت خدا فاصله نگیرید تا به ربوبیت برسید، عبودیت و عبادت کردن، انسان را با خدا می کند و به او نزدیک می گرداند، عبودیت باعث تسلط با فهم و با شعور و بینش و تربیت بر نفس می گردد.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فراجا گفت: یکی از اموری که در توفیق یافتن انسان دخالت زیادی دارد و شرط موفقیت در کارها، بالأخص در کارهای بزرگ است، حوصله و صبر زیاد است. کما این که یکی از عوامل موفقیت رسول خدا (ص) صبر ایشان بود. بدون تردید کسانی می توانند کشتی در ورطه غرق و نابودی جامعه را نجات دهند که مجهز به لنگر سنگین صبر و استقامت باشند.

وی با اشاره به آثار عمل انسان افزود: بها دادن و ارزش گذاشتن به اعمال ما در طول زندگی موجب می شود تا ما بتوانیم اعمالمان را در هر شرایطی کنترل کنیم. تکیه نابجا به کرم خداوند، راه درستی برای دستیابی به تقوا نیست بلکه باید خود مراقب اعمال و رفتارمان باشیم و در نهایت به لطف خداوند نیز امید داشته باشیم. عمل درست یا نادرست بر روی سه چیز مؤثر است، علم، عالِم و علاقه.

حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: عمل عقیده‌ی آدمی را محکم و استوار می کند و به علاقه‌ها جهت می دهد. عمل بر گرایش های انسان تأثیر دارد. برای ضعیف کردن حب الدنیا باید از علاقه و خواهش های نفسانی کم کنیم تا طالب دنیا نباشیم. گاهی عکس العمل انجام دادن برای یک گناه یا خطا موجب می شود نفس تربیت شده و دیگر آن را انجام ندهد.

ضعیف کردن حب دنیا عامل کاهش علاقه و خواهش‌های نفسانی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha