یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه هیئت دولت - 21 اردیبهشت 1401

حوزه/ همت مضاعف دولتمردان به خصوص در جبهه اقتصادی و مجاهدت همه جانبه و خستگی ناپذیر در کنار لزوم داشتن گفتمان محوری در این زمینه از اصلی ترین الزامات توفیق دولت است که می بایست رسانه های متعهد و انقلابی نیز این مباحث را به طور جدی از دولت مطالبه نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر معظم انقلاب، شهریورماه سال گذشته و در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم با تأکید بر لزوم احیای اعتماد و امید مردم به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف دولت اظهار داشتند: "اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمک‌تان می‌کنند؛ این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البته این متأسفانه یک مقداری آسیب دیده و باید ترمیم کنید این راه و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولان یکی باشد"

گذشت یک سال از عمر دولت فعلی نشان داده که با وجود تلاش ها و خدمات ارزنده و صادقانه به خصوص در زمینه مقابله با بیماری منحوس کرونا، ارتباط با طیف های مختلف مردم در اقصی نقاط کشور و نیز تلاش مستمر در بحث ثبات بخشی به اقتصاد، هنوز تا جلب اعتماد حداکثری مردم راه قابل توجهی باقی مانده است.

از این نکته نیز نباید غافل شد که کم کاری ها، ترک فعل ها و کم همتی های دولت قبلی و به تبع آن تشدید مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ... کشور در سال های اخیر، کار را برای دولت سیزدهم در امر خدمت رسانی به ملت دشوار ساخته، خصوصاً این که انباشت مطالبات مردمی در بخش های مختلف نیز بر پیچیدگی های امر حکمرانی افزوده است.

در این روزها از منظر یک سالگی عمر دولت کنونی و نیز قرار گرفتن هفته دولت، رسانه ها در مقام تبیین و تشریح وضعیت و کارنامه دولتمردان در ابعاد سیاست داخلی و بین المللی برآمده اند و صدالبته نقد صحیح و منصفانه، راهگشای عملکرد دولت در مسیر پیش روست، با این حال آن چه در حال حاضر به عنوان یک ضرورت خود را نشان می دهد، تلاش همه جانبه در راستای بازگشت اعتماد و امید به مردم است که پیشتر نیز در این مقال بدان اشاره شد.

در این میان توجه به رهنمودهای سکاندار انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است به ویژه آنجا که به تصریح بیان داشتند:" مشکلات و گره های اقتصادی، مسئله اول کشور است که باید حل شوند و حل آنها در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است. "

ایشان همچنین با تأکید بر این که یکی از الزامات مهم عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی است، بیان داشتند: "باید قاطعانه مانع از ادامه طرح ها یا برنامه های اقتصادی غیرهمسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی شد. "

واقعیت تلخی که وجود دارد این است که در طول عمر دولت گذشته، خواسته یا ناخواسته گاه به گونه ای رفتار شد که نتیجه آن چیزی نبود جز تضعیف تولید ملی به عنوان بیت الغزل بحث اقتصاد مقاومتی و لذا در زمان حاضر که دولت مردمی و معتقد به باورهای انقلابی بر سر کار است، موعد جبران مافات در این باره است.

همت مضاعف دولتمردان به خصوص در جبهه اقتصادی و مجاهدت همه جانبه و خستگی ناپذیر در کنار لزوم داشتن گفتمان محوری در این زمینه از اصلی ترین الزامات توفیق دولت است که می بایست رسانه های متعهد و انقلابی نیز این مباحث را به طور جدی از دولت مطالبه نمایند.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha