چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دست‌نوشته آیت الله العظمی صافی درباره کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی

حوزه/ تشرّف به این مرکز بزرگ علم و کتابخانه باشکوه و عظمت -که باید آن را از بزرگترین آثار خیریه و علمی و فرهنگی معاصر دانست- برای حقیر، موجب مسرّت و افتخار گردید. الحق از ابعاد و جهات متعدّد، شایان توصیف بسیار و تحسین بی شمار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هفتم شهریورماه، سالروز ارتحال آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره) بوده است که به این مناسبت به انتشار دست‌نوشته مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بازدید از کتابخانه آن مرحوم خواهیم پرداخت.


بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله الّذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا أن هدانا الله والصلاه علی سیدنا و نبینا أبی القاسم محمد و آله الطاهرین سیّما مولانا بقیه الله فی الأرضین.

تشرّف به این مرکز بزرگ علم و کتابخانه باشکوه و عظمت -که باید آن را از بزرگترین آثار خیریه و علمی و فرهنگی معاصر دانست- برای حقیر، موجب مسرّت و افتخار گردید.

الحق از ابعاد و جهات متعدّد، شایان توصیف بسیار و تحسین بی شمار است؛ هم از جهت اینکه خدمتی بزرگ به حفظ علوم اسلامی و مخصوصاً آثار اهل بیت علیهم السلام است و هم از جهت آسانی تحقیق برای اندیشمندان و محققان در علوم اسلام و هم از جهت وقوع این مرکز در قم عشّ آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و حوزه علمیه، همه اسباب عزّت و افتخار شیعه است و هم از این جهت که نشان می‌دهد با همّت بلند و سعی و تلاش و با عدم امکانات و عدم شرایط، از رجال دین و ارباب عزم و تصمیم، کارهای بزرگ و خطیر صادر می‌شود، برای همه، درس و سرمشق است.

انصافاً باید به روح قدسی مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی قدس سره درود و تهنیت گفت.
این کتابخانه و این اثر بزرگ از ایشان، هدیه به علماء و محققان و به حوزه و شیعه و کل امّت اسلام و جامعه علم و دانش و معرفت است.
تأیید خداوند متعال و عنایات خاصه حضرت صاحب الامر ارواح العالمین له الفدا در اینجا، بارز و مشهود است.

در خاتمه باید از جناب حجت الإسلام و المسلمین آقای حاج سید محمود مرعشی آیه الله زاده که سهم مهم و خدمات ایشان در ظهور این اساس به این صورت زیبا و جامع و جالب و منظم و فراگیر، چشم‌ گیر است تشکر نمود؛ جزاه الله و والده المؤسس عن الاسلام و اهله خیر جزاء المحسنین.


بتاریخ ۱۸ جمادی الثانیه ۱۴۱۷
الاحقر لطف الله صافی

دست‌نوشته آیت الله العظمی صافی درباره کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha