پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حمزه

حوزه / مهدی حمزه فیلمنامه‌نویس «بی‌نشان» گفت: در سریال «بی‌نشان» تلاش کردیم فارغ از کلیشه‌های رایج به جانبازان بپردازیم تا بتوانیم گوشه‌ای از ایثار آنها را به درستی تصویر کنیم.

مهدی حمزه، فیلمنامه‌نویس در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال «بی نشان» اظهار کرد: ایده ساخت این مجموعه از طرف تهیه‌کننده مطرح شد. بر پایه این ایده من به همراه آزیتا ایرایی دیگر نویسنده کار نگارش فیلمنامه را آغاز کردیم. این سریال سعی کرده به جانبازان نگاهی فارغ از کلیشه‌های رایج داشته باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیرامون آثاری که می‌خواهند به این قشر توجه داشته باشند وجود دارد آنهم اینکه اجازه داده نمی‌شود در این حوزه دست نویسنده باز باشد اما با تمام محدودیت‌ها تلاش کردیم به گونه‌ای به داستان بنگریم که تا به امروز شبیه آن را مخاطبان تماشا نکرده باشند. برای همین در کنار جانبازی که امروز میدان نبردش را کار روزنامه نگاری می‌بیند، رزمنده‌ای دیگر را شاهدیم که از آرمان‌هایش عدول کرده است.

این فیلمنامه‌نویس درباره بخش کربلای سریال همه چنین توضیح داد: بخش‌های پایانی این سریال در کربلا جلوی دوربین رفته است اما به هیچ وجه این بخش از مجموعه به سفارش یا دستور جایی نبوده است زیرا نیاز قصه چنین امری را طلب می‌کرد. ما در کارمان به دنبال روایت قصه به بهترین نحو بودیم. قهرمان قصه سریال که یک جانباز است ارادت ویژه‌ای به امام حسین (ع) دارد. همچنین برادر او مفقود الاثر نیز است. برای همین او عهدی با خدا بسته که برای ادای آن نیاز بود تا به کربلا رود.

حمزه ادامه داد: در همین رابطه باید اضافه کنم فیلمبرداری این بخش از کار هزینه‌های بیشتری را روی دوش تولیدکنندگان می‌گذاشت پس منطقی نبود تا چنین امری به ما سفارش داده شود. درباره دیگر شاخصه‌های مذهبی سریال نیز باید اضافه کنم هر آنچه در سریال شاهدیم نیاز داستان بوده است و الاّ اگر چنین نبود هم‌اکنون با اثری سفارشی رو به رو بودیم.

این نویسنده در پایان با بیان اینکه مخاطب کار خوب را شناخته و از آن استقبال می‌کند، گفت: این کار طبق ارزیابی‌های به عمل آمده مورد توجه مردم قرار گرفته است. دلیل این موفقیت نیز دو چیز است. ابتدا اینکه یک کارگردان خبره به همراه دیگر عوامل حرفه‌ای، ساختاری قوی را برای مجموعه رقم زده اند و در ادامه آنچه در سریال گفته می‌شود، نیاز جامعه امروز است بدون اینکه بخواهد حقایق را تحریف کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha