دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم

حوزه/ مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم گفت: مداح به‌عنوان یک هدایتگر باید نقطه اتصالی بین مردم و اهل‌بیت (ع) باشد. شاکله اصلی مداح، شعری است که می‌خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه سید رضا جَدّا مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم در میزگرد نهضت عاشورا و اجتماع میلیونی اربعین حسینی که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اهداف قیام امام حسین (ع) را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: برخی افراد این حرکت را تکلیف الهی و یک برنامه معنوی عنوان کرده‌اند، عده‌ای علت را اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیان کرده‌اند و عده‌ای هم معتقدند که باتوجه‌به فراگیری ظلم در آن دوران امام حسین (ع) قیام کردند تا حکومت اسلامی برپا کنند.

وی با بیان این که امام حسین (ع) برای انجام تکلیف الهی و وظیفه شرعی قیام کرد، افزود: باتوجه‌به سخنان امام حسین (ع) که فرمودند این قیام برای عمل به وظیفه شرعی و انجام تکلیف الهی است.

جدّا به توطئه‌های دشمنان اسلام برای کم‌رنگ کردن عزاداری‌های حسینی اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن حضور مردم در مجالس عزاداری است و در این زمینه از هر کوششی فروگذار نیست البته به این مهم هم باید اشاره کنم که تحریف همیشه بوده و دشمن هم همیشه تلاش کرده است. زمانی تحریف تخریب قبور شهدای کربلا و امام حسین (ع) و یا جلوگیری از زیارت بوده و امروز هم تحریف با چهره دیگری وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به نقش مداحان در ترویج فرهنگ عاشورا، گفت: مداح به‌عنوان یک هدایتگر باید نقطه اتصالی بین مردم و اهل‌بیت (ع) باشد. شاکله اصلی مداح آن شعری است که می‌خواند.

وی به پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین که در این چندساله بسیار گسترده و جهانی شده است تمرینی از سبک زندگی ظهور است، در سبک زندگی ظهور همه به‌خوبی و خوشی کنار هم با محوریت امام زمان (عج) زندگی می‌کنند.

جدا اضافه کرد: در این مسیر مسیحی، شیعه، سنی، چهار امامی، زرتشتی و از هر قشر و ملیتی حضور دارند و در کنار هم قدم برمی‌دارند و برادر گونه در این مسیر حضور دارند. به‌مانند این رفتار و حرکت را در هیچ جای دنیا جز در مسیر اربعین مشاهده نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: آن ارتباطات و تعاملات که در این مسیر وجود دارد اتحاد و همبستگی را رقم می‌زند که این مسئله در کنار هم زمینه‌ساز ظهور خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha