دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ظهیری

حوزه/ خانم ظهیری با بیان این‌که موکب مردمی بانوان فاطمی تا روز اربعین برقرار است گفت: علاوه بر این موکب، ۹ موکب دیگر در مرزهای داخل کشور مثل کرمانشاه، خوزستان و ایلام خدمات ویژه‌ای به زائرانی که در حال عزیمت به زیارت اربعین هستند، ارائه می‌دهد و مدارس علمیه خواهران نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم معصومه ظهیری عضو هیئت امناء موکب فاطمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران امروز در نشست خبری موکب بانوان فاطمی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد، با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا با محوریت بانوان کاروان هایی را از استان های مختلف جهت خدمت رسانی به زائران اربعین داشته اند، گفت: از سال گذشته تصمیم گرفته شد این خدمت را رسمی کنیم و لذا موکب ویژه بانوان به صورت رسمی کد دریافت کرد و ضمن سرکشی به موکب های بانوان عراقی، برنامه هایی را با تعامل موکب های عراقی داشتیم.

وی افزود: امسال مکان وسیع‌تری در عمود ۱۲۲۲ به موکب مردمی بانوان فاطمی اختصاص پیدا کرده و در کنار برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی، سلامت‌محور و رسانه‌ای، خدماتی مثل توزیع میان وعده و شربت، تعمیر چمدان و وسایل زائران نیز انجام می‌شود.

خانم ظهیری تاکید کرد: ستاد اربعین در بخش فرهنگی، از دانش آموختگان حوزه های علمیه و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه در کربلا دعوت کردند که ارائه سخنرانی داشته باشند؛ چراکه همواره در سیره بزرگان و علما توجه به مراسم اربعین بوده است.

وی با بیان این‌که موکب مردمی بانوان فاطمی تا روز اربعین برقرار است گفت: علاوه بر این موکب، ۹ موکب دیگر در مرزهای داخل کشور مثل کرمانشاه، خوزستان و ایلام خدمات ویژه‌ای به زائرانی که در حال عزیمت به زیارت اربعین هستند، ارائه می‌دهد و مدارس علمیه خواهران نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت امناء موکب فاطمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: امسال تلاش بر این شد تا مکان وسیعتری را به موکب و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص دهیم و در کنار عرضه محصولات فرهنگی تبلیغی رسانه ای و سلامت محور، خدماتی را همچون تعمیر کالسکه کودک، کیف، تأمین محل استراحت و تغذیه و… داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha