یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1044497
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
نشست اخلاقی فاطمه محدثه اصفهان

نشست «اهمیت علم آموزی» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، زهرا یاریان در نشست «اهمیت علم آموزی» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان، در بیان اهمیت و ضرورت علم‌آموزی با استناد به احادیث اصول کافی در «باب فضل العلم» گفت: طلب علم همانند نماز، روزه و حج، یک فریضه ی واجب است، به عبارت دیگر علم آموزی برای تمامی مردان و زنان مسلمان که شهادت بر پیامبری نی مکرم اسلام(ص) داده‌اند، ضرورت دارد. از آنجایی که ما شیعیان علاوه بر پذیرفتن نبوت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، شهادت به ولایت امیر المومنین علیه السلام نیز داده ایم، پس به طریق اولی کسب علم بر ما واجب تر است، چرا که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم درباره امیرالمومنین علیه السلام فرموده اند: «أنَا مَدینَهُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها».

استاد حوزه خواهران ادامه داد: یکی از ابعاد کمال، تفقه در دین است. بنابراین برای کسب علم و تفقه در دین، مراجعه به سرچشمه ی علم و دین که قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام هستند، امری لازم و ضروری خواهد بود.

یاریان در پایان با اشاره به رسالت طلاب به عنوان سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، گفت: ما وظیفه داریم علاوه بر وظایف گوناگون فردی و اجتماعی، تمام منابع حدیثی از جمله کتاب گرانسنگ اصول کافی را بخوانیم، به مضامین عالی آن عمل کنیم و با لسان و قلم محتوای آن را در بین دیگران انتشار دهیم تا إن شاءالله بتوانیم به گوشه ای از رسالت خود عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha