سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1044798
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
تصاویر/ نشست تخصصی زندگی پس از زندگی

حوزه/ تطبیق جریان حجاب در زمان پیامبر(ص) با امروز دقیقا مثل این می ماند که بگوییم آیا در زمان پیامبر(ص) هم اگر کسی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد، جریمه می کردند؟ که باید پاسخ داد: خیر، جریمه نمی کردند؛ چون کسی با این سرعت نمی توانست برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی از کارشناسان دینی به سؤالی پیرامون «وجود گشت ارشاد در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)» پاسخ داد که بدین شرح است:

بعضیها می گویند حالا زمان پیامبر (ص) هم مثلا گروه های ارشاد بود که بخواهد به کسانی که حجاب ندارند، تذکر بدهد؟

این افراد توجه ندارند که این مسئله در زمان ما با وضع و شرایط جامعه در زمان پیامبر(ص) فرق می کرد؛ مسئله حجاب در آن زمان، مبتلابه نبود و مسئله ای نبود که بخواهد مشکل ایجاد کند.

این تطبیق دقیقا مثل این می ماند که بگوییم آیا در زمان پیامبر(ص) هم اگر کسی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد، جریمه می کردند؟ که باید پاسخ داد: خیر، جریمه نمی کردند؛ چون کسی با این سرعت نمی توانست برود.

یا مثلا آیا کسی با اسب از سمت چپ حرکت می کرد، جریمه ایش می کردند و اسب او را می خواباندند؟ که باید گفت: خیر؛ چون اصلا مسئله مبتلابه نبود.

امروز بی حجابی نماد ضدیت با دین، امام زمان (عج)، انقلاب و نظام شده و با مسائل آن زمان فرق می کند.

امروز سرویس های جاسوسی دشمن پشت قضیه حضور دارند.

دشمنان هم به لحاظ فرهنگی، هم به لحاظ تبلیغی، هم به لحاظ نرم افزاری و هم به لحاظ جاسوسی در حال فعالیت هستند.

آیا در زمان رسول خدا (ص) هم سرویس جاسوسی دشمن پشت حجاب بود؟ نخیر.

ما نباید آن شرایط را با این شرایط تطبیق دهیم.

یک وقتی مسئله ای، فردی است که حداکثر مقابله با آن یک تذکر است و در زمان پیامبر(ص) اینطور بود که ایشان تذکر می دادند.

أمیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: یک روز بارانی که با رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در بقیع نشسته بودم، زنی سوار بر الاغی عبور می‌کرد که پای الاغ درگل فرو رفت و آن زن به زمین افتاد و آن حضرت صورت خود را برگرداند. صحابه حاضر گفتند ای رسول خدا این زن شلوار به تن دارد و آن حضرت سه مرتبه فرمودند: «رحم الله المسرولات» خداوندا بر زنانی که شلوار به تن می‌کنند، رحمت فرست.

۹۵ درصد به بالای خانم هایی که مراعات حجاب نمی کنند، اگر بدانند قضیه چیست، صددرصد باحجاب می شوند.

۹۵ درصد این بانوان نمی دانند در زمین دشمن بازی می کنند و نمی دانند چه لطمه ای به ملیت ما وارد می شود؛ اصلا دین را کنار بگذاریم، ایرانی که هستیم؛ نمی دانند که به چه دشمنی سرویس می دهند؛ دشمنی که می خواهد ملت ایران نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • را IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    نمیدانید .