شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بازدید خطیب مشهور هندوستان  از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رشید رضوی گفت: هنگامی که بانوان وارد مجالس و دسته های عزاداری و راهپیمایی‌ها می شوند باید آگاه باشند که چشم جهانیان به آنان دوخته‌ شده است. در قدیم شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت، اما الان عصر شبکه‌های اجتماعی است و همه دنیا از همه چیز آگاه می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین کلب رشید رضوی خطیب شهیر هندوستانی در حاشیه سفر به ایران از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

وی در گفت‌وگو با بخش زبان اردوی خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزای اهل بیت و نحوه برگزاری آن اظهار داشت: برای هر چیزی مقدماتی لازم است که باید رعایت شود. همانطور که پزشک می داند کدام دارو برای کدام بیماری مفید است، سخنران هم برای بیدار کردن وجدان، تقویت فرهنگ پارسایی و گسترش معارف اسلامی تصمیم می‌گیرد چه موضوعی را بیان کند. اگر شیوه سخنوری در مجالس عزا عالمانه باشد، یک روحانی، رسالت خود را ادا کرده است.

حجت‌الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: سخنران باید حداکثر پیام و محتوا را در کوتاه ترین زمان به مردم برساند. این اشتباه است که موفقیت مجلس را در طولانی‌ کردن آن قرار دهیم. بلکه مهم این است که در مدت کوتاه پیام های زیادی به مردم منتقل شود.

وی با اشاره به نقش زنان در مجلس عزای حسینی بیان داشت: اگر بانوان نبودند ما با مجلس عزاداری آشنایی نداشتیم، اگر زنان نبودند حتی نام دوازده امام را هم به یاد نمی آوردیم. ما قدردان زنانمان هستیم که به ما یاد دادند در مجلس عزاداری امام حسین (ع) بشینیم. از مادرانمان سپاسگزاریم که اشک ریختن را به ما یاد دادند و به ما گفتند که در مجلس عزا، حضرت فاطمه زهرا (س) حضور دارند. زنان نقش بسیار مهمی در حفاظت از عزاداری و سوگواری دارند. امروز اگر جوانی با عزت و شرف زندگی می کند، اساس غرور وی زنان هستند.

حجت‌الاسلام رضوی گفت: ۲۵ درصد مجالس توسط مردان و ۷۵ درصد توسط زنان برگزار می شود. در روستاها مشاهده می کنیم که هرجایی که مردان عزاداری برگزار کرده اند، زنان ، خانه همه آن اهالی را به حسینیه ها تبدیل کرده اند.

وی خطاب به بانوان شرکت کننده در راهپیمایی‌ها تأکید کرد: هنگامی که بانوان وارد مجالس و دسته های عزاداری و راهپیمایی‌ها می شوند باید آگاه باشند که چشم جهانیان به آنان دوخته‌ شده است. در قدیم شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت، اما الان عصر شبکه‌های اجتماعی است و همه دنیا از همه چیز آگاه می شوند. پس باید نوع پوشش و راه رفتن دقیقاً همان گونه باشد که امامان ما می خواهند. وقتی زنی اینگونه در مجالس عزاداری و راهپیمایی ها شرکت کند برای ما شایسته احترام بوده و خواهد بود.

وی گفت: هیچ پروژه ای در دنیا نیست که نیاز به رسانه نداشته باشد، همه امور سازنده، نیازمند رسانه است، از طریق خبرگزاری حوزه می‌توان برنامه ها و اهداف روحانیون را به اطلاع عموم رساند. گردآوری اطلاعات و اخبار کشورهای مختلف جهان را در یکجا شگفت انگیز است که توسط خبرگزاری «حوزه» انجام شده است. در ماه محرّم نیز، گزارشی که این خبرگزاری در رابطه با عزاداری های دهه محرم انجام داد، اقدام بسیار خوبی بود. گردآوری سخنرانی های مذهبی از سراسر جهان و رساندن آن به مردم بسیار زیبا بوده و ثواب اخروی دارد. جا دارد که حوزه نیوز فعالیت خود را در قالب اپلیکیشن نیز انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha