سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
'سلام فرماندہ' ترانہ پشتو زبان میں نونہالوں کا امام زمانہ (عج) کے ساتھ تجدید عہد

خانم کوچکی با تاکید بر هدف گذاریِ صحیح امور زندگی تصریح کرد: ما به اندازه ارتباطمان با حضرت ولی عصر(ارواحنا له‌ الفداء) رشد و ارتقاء پیدا می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم رقیه کوچکی روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد با برشمردن برخی از اهداف مادی و دنیوی، آنها را بی ارزش خواند و افزود: هر چند انسان در تحصیل این اهداف کوچک، مُصِر می باشد اما پس از دستیابی به آنها چندان احساس خوشایندی ندارد.

وی با استناد به روایات، لذت آرزوی دستیابی به یک هدف را بیشتر از لذت دستیابی به آن ذکر و بیان کرد: خستگی، عادی شدن و عدم رضایت، از عوارض رسیدن به اهداف مادی است. اما هدف اصلی خلقت(تقرب به خدا) یک هدف والاست که این ویژگی‌ها را ندارد.

استاد حوزه خواهران، انسانها را از نظر نیت به سه گروه تقسیم و بیان کرد: افرادی که نیت و هدف مشخصی ندارند، افراد هدفمندی که نیتهای خوبی ندارند و گروهی که نیت خوب و هدف والا در زندگی دارند.

وی در تبیین بحث، به مصادیقی از نیت های خوب اشاره کرد و افزود: همه امور کوچک و بزرگ زندگی اعم از ورزش، غذا خوردن، تحصیل علم و... باید با نیّت تقرب الهی همراه باشد.

کوچکی اظهار کرد: با فاصله گرفتن از اهداف کوچک و بی ارزش دنیوی، به هدف والای خلقت نزدیک تر می شویم و با تغییر در اهداف، دیگر احساس خستگی در زندگی روزمره وجود ندارد.

وی، طلاب را به تفکر و تدبر در نیتها ترغیب نمود و گفت:بعد از تفکر در مورد نیتها، باید به آنها جهت داد و به همه امور، رنگ الهی و معنوی بخشید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) یزد، ارتباط با شهدا و در راس آنها ارتباط با حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را از راه‌های رسیدن به هدف والای قرب الهی عنوان کرد و ارتباط با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دومین راه تقرب الهی ذکر و خاطرنشان کرد: ما به اندازه ارتباطمان با حضرت ولی عصر(ارواحنا له‌ الفداء) رشد و ارتقاء پیدا می کنیم.

خانم کوچکی در پایان با تاکید بر هدف گذاریِ صحیح امور زندگی، اظهار داشت: زندگی اخروی انسان بر اساس همین جهت گیری ها و نیّات، رقم می خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha