جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفتمین نمایشگاه کتب

حوزه/ هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان، از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه به همت معاونت علمی حوزه علمیه خراسان با حضور ۱۴۰ ناشر کشوری در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی خویی(ره) مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی این حوزه، با مشارکت آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به مدت ۸ روز، از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه و از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷ در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی(ره) مشهد برگزار می‌شود.

هادی حصاری، مدیر پژوهش و توسعه علمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان دوشنبه در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، بیان کرد: این نمایشگاه با یک سال وقفه به دلیل محدودیت‌های کرونایی و یک سال نیز به‌صورت مجازی، امسال به‌صورت ملی و حضوری در مشهد برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه از ناشران، پژوهشگران و مؤلفان مطرح کشوری و بین‌المللی برای حضور در این نمایشگاه دعوت به‌عمل‌آمده است، گفت: در نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی ۱۴۰ ناشر حضور پیدا خواهند کرد که از این تعداد، ۱۵ ناشر از کشورهایی چون لبنان و عراق حضور خواهند داشت.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی نیازها در نمایشگاه‌هایی که تاکنون در سال‌های گذشته برگزارشده، امسال علاوه بر کتب حوزوی و کتاب معارف اسلامی، کتاب‌هایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان نیز در این ‌نمایشگاه افزوده‌شده است.

حصاری بیان کرد: درمجموع سه بخش کتب حوزوی، معارف اسلامی و کودک و نوجوان، آنچه تاکنون به دبیرخانه نمایشگاه ارائه‌شده، ۱۲ هزار موضوع و عنوان کتاب، در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

برگزاری بیش از ۲۵ نشست و کارگاه علمی، تخصصی و ترویجی کتاب

وی با بیان این مطلب که در حاشیه نمایشگاه برنامه‌های جانبی ازجمله برگزاری بیش از ۲۵ نشست و کارگاه علمی، تخصصی و ترویجی کتاب و همچنین کارگاه‌های پژوهشی پیش‌بینی‌شده است، افزود: هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در ۸ روز از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷ در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی(ره) حدفاصل چهارراه شهدا و خسروی، پذیرای اساتید، طلاب، پژوهشگران، مؤلفان و عموم مردم خواهد بود.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به این مطلب که دو روز ۱۷ و ۱۹ مهرماه نمایشگاه به خواهران ارائه خدمت خواهد داشت، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه تأمین کتب درسی، کمک‌درسی و مطالعاتی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه و تسهیل در اختیار گذاری کتب موردنیاز معارف اسلامی اساتید و طلاب است.

وی با توجه به‌ضرورت برگزاری این نمایشگاه، بیان کرد: هرساله آغاز سال تحصیلی مدارس حوزوی در نیمه اول شهریورماه بوده ولی امسال به دلیل ایام اربعین و دهه آخر صفر دروس سطح عالی از ۱۰ مهرماه به‌صورت رسمی آغاز و برخی مدارس نیز از ۱۲ شهریورماه بازگشایی و در برهه‌ای نیز تعطیل شد و از ابتدای این هفته بازگشایی‌شده است، لذا زمان برگزاری نمایشگاه به این ایام موکول شد.

تأمین بیش از ۱۸۰ کتابخانه مدارس علمیه و مراکز علمی خراسان
حصاری با تأکید بر این مطلب که این نمایشگاه در تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌های مدارس علمیه نقش مهمی دارد، تصریح کرد: ما بیش از ۱۸۰ کتابخانه در مدارس و مراکز علمی خراسان بزرگ داریم که سالی یک‌بار به منابع علمی تجهیز می‌شوند که البته به توانایی ما در تأمین منابع برمی‌گردد و با توجه به حمایت‌های محدود ما، به مدارس تأکید می‌شود، کتاب‌های مرتبط با سطح تحصیلی طلاب مدرسه، احصا و کسری‌ها و نیازهای خود را از این نمایشگاه تهیه کنند.

وی بیان کرد: اعتباری که برای تجهیز کتابخانه‌های ۱۸۰ مدرسه علمیه در نظر گرفته‌شده بین ۳ تا ۸ میلیون تومان بنا به نوع سطح کتابخانه‌ها و استاندارهایی که مدارس علمیه دارند، به هر مدرسه‌ای تعلق می‌گیرد.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در بخش کتب معارف اسلامی، ما می‌خواهیم این کتب را به‌راحتی در اختیار مخاطب قرار دهیم لذا این آثار را علاوه بر معرفی، عرصه نیز می‌کنیم.

۲۰ درصد تخفیف نمایشگاه

وی بابیان اینکه ما به دنبال این هستیم بخشی از این خدمات را متمایز و متفاوت با دیگر نمایشگاه‌ها ارائه دهیم‌ و صرفاً حضور ناشر در نمایشگاه نباشد، گفت: برای این منظور حداقل ۲۰ درصد تخفیف برای خرید کتاب در نظر گرفته‌شده، همچنین فیش‌هایی در تخفیفت متفاوت با توجه به نوع سطح مراجعه‌کننده اعم از پژوهشگر، اساتید، ناشر و طلبه، به مراجعه‌کننده و بازدیدکننده داده می‌شود و اصحاب رسانه نیز با خرید از این ‌نمایشگاه می‌توانند از حمایت‌های ویژه برخوردار شوند.

حصاری بابیان این مطلب که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و بحث بصیرت افزایی، کتاب باید جزو سبد خانوار قرار گیرد و در این موضوع باید اهتمام ویژه صورت گیرد چراکه سطح بینشی و معرفتی جامعه با کتاب افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب نمی‌تواند جایگزین دیجیتال و فضای مجازی شود و امروز فضای دیجیتال تنها دسترسی را به منابع پژوهشی تسهیل کرده اما نتوانسته جای کتاب و حوزه مطالعه را بگیرد.

وی با اشاره به تبلیغات محیطی، شهری و فضای مجازی نسبت به اطلاع‌رسانی در برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان، گفت: این نمایشگاه با همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به مدت ۸ روز مستمر، برپا می‌شود.

آغاز به کار نمایشگاه با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: هفتمین نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و مدیران استانی افتتاح می‌شود.

حصاری در پایان با اشاره به حضور انتشارات حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه، گفت: انتشارات حوزه ۶۵ عنوان کتاب در ۷۴ مجلد در ابن ۴ سال آغاز به کار خود چاپ کرده است و حدود ۶۰ عنوان کتاب در دست بررسی برای چاپ دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha