سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام روستا

حوزه/ حجت الاسلام کاردان در کنار فعالیت های فرهنگی و برگزاری مسابقات قرآنی برای رفع مشکل نیازمندان تلاش می کند و با همراهی مردم و پیگیری های او اشتغال، اعتیاد و تأمین جهیزیه مشکلات تعدادی از جوانان رفع شده است.

خبرگزاری حوزه - بجنورد/ حجت الاسلام امین کاردان امام روستای کالیمانی شهرستان مانه و سملقان از توابع استان خراسان شمالی است.

حجت الاسلام کاردان ۱۰ سالی می شود که اهل تبلیغ است؛ شش سال در شمال کشور مشغول خدمت بوده و چهار سالی هست که در این روستا به خدمت رسانی به مردم و ارتقای فرهنگی و اجتماعی روستا می پردازد. امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) علاوه بر مسجد روستا در مدرسه و بین دانش آموزان نیز فعالیت دارد.

حجت الاسلام کاردان با همراهی سه روحانی دیگر که در روستاهای دیگر مستقر هستند شش ماهی می شود که در راستای توسعه فرهنگ قرآنی، برای نوجوانان دختر و پسر مسابقات قرآنی برگزار می کنند، بدین صورت که در هر روستا نوجوانان به رقابت می پردازند و در نهایت افراد منتخب چند روستا در مرحله بعدی به صورت ماهانه مسابقه می دهند و به دو نفر منتخب هدایای ارزنده ای تقدیم می شود و تاکنون چهار نوبت این مسابقات برگزار شده است.

رسیدگی به امور نیازمندان دغدغه حجت الاسلام کاردان بوده و در حادثه ای که هشت نفر از شترهای یکی از اهالی که منبع درآمدشان بود از بین رفت، با یاری مردم ۵۰ میلیون تومان جمع آوری و چهار شتر برای جبران خسارت او تهیه کردند.

با اجرایی شدن طرح تهیه کارت نان با همکاری امام جمعه و خیرین، ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار تومان برای خرید نان نیازمندان به خصوص در ماه های پاییز و زمستان هزینه می شود تا نیازمندان مشکل تأمین نان نداشته باشند.

رفع موانع ازدواج جوانان از دغدغه های حجت الاسلام کاردان است. به همین منظور او بیش از ۱۰ نفر از دختران دم بخت و نیازمند را برای دریافت جهیزیه به بنیاد علوی معرفی کرده است.

او با همراهی و همکاری یکی از خیرین، کارگاه خیاطی در حسینیه روستا راه اندازی کرده و تاکنون نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید چرخ خیاطی هزینه شده؛ ۲۵ نفر نیز تاکنون آموزش دیده اند. با تکمیل و راه اندازی واحد تولیدی نزدیک به ۱۰ نفر می توانند در این تولیدی شاغل شوند هرچند به صورت جزئی تولید شلوار نیز در حال انجام است.

این امام روستا با توجه به وضعیت اعتیاد در روستا به دنبال تأسیس کمپ ترک اعتیاد بوده و تلاش های فراوانی کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است، اما با پیگیری های او در سال های قبل بیش از ۱۲ نفر موفق به ترک کامل اعتیاد شده‌اند.

تلاش برای استحکام خانواده و پیشگیری از طلاق نیز در پرونده این امام روستا می درخشد و با تلاش های او تعدادی از خانواده‌هایی که در آستانه طلاق قرار داشتند کارشان به صلح و آشتی ختم شده است.

خدمات یک روحانی در روستای کالیمانی | از اشتغالزایی و تأمین جهیزیه تا ترک اعتیاد معتادان

خدمات یک روحانی در روستای کالیمانی | از اشتغالزایی و تأمین جهیزیه تا ترک اعتیاد معتادان

خدمات یک روحانی در روستای کالیمانی | از اشتغالزایی و تأمین جهیزیه تا ترک اعتیاد معتادان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha