یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به خوبی احساس می‌کند که فشار حداکثری به‌طور مفتضحانه‌ای شکست خورده است و حتی این موضوع را به زبان نیز می‌آورد، تصریح کرد: دشمن رسماً اعتراف می‌کند تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده است؛ این جای شکرگزاری دارد که دشمن نسبت به پیشرفت‌ها خشمگین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که امروز سه‌شنبه به منظور معرفی و دفاع از محمد هادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، با ذکر نکاتی درباره حوادث و قضایای اخیر گفت: ابتدا باید از درگاه خداوند متعال به‌ علت داشتن مردم بابصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناس که حقیقتاً جلوه دیگری از بصیرت را نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند و همواره هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند، شاکر باشیم.

رئیس جمهور، حضور میلیونی مردم در سراسر کشور و اعلام انزجار از فتنه‌گران و اغتشاشگران را باعث ناکام گذاشتن توطئه دشمنان دانست و در عین حال به هدایت‌های حکیمانه و تحلیل جامع وقوع چنین حوادثی در کشور از سوی رهبر معظم انقلاب در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل این‌گونه فتنه‌ها علیه کشور و انقلاب اسلامی، برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت، قابل درک بوده است.

وی با یادآوری تحلیل رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این پرسش که چرا دشمنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی، علیه ملت، کشور و انقلاب ما توطئه و این بلواها را برپا می‌کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب علت وقوع چنین حوادثی را به این دلیل دانستند که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت داشته باشد. این نکته محوری بود که ایشان به آن اشاره فرمودند.

رئیس جمهور تأکید کرد: حقیقتاً دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ما آن است که می‌بیند با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، مسیر پیشرفت را طی می‌کنیم، نسبت به همه تحریم‌ها و موانعی که ایجاد کرده است، بی‌توجه هستیم و برای رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها به‌صورت عادلانه و عزتمندانه تلاش می‌کنیم.

دشمن از پیشرفت‌های کشور با وجود تحریم‌های همه‌جانبه خشمگین است

 رئیسی با بیان اینکه دشمن به خوبی احساس می‌کند که فشار حداکثری به‌طور مفتضحانه‌ای شکست خورده است و حتی این موضوع را به زبان نیز می‌آورد، تصریح کرد: دشمن رسماً اعتراف می‌کند تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده است؛ این جای شکرگزاری دارد که دشمن نسبت به پیشرفت‌ها خشمگین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن شاهد موفقیت‌های کشورمان در زمینه مبارزه با کرونا با وجود وضعیت قرمز کرونایی در برخی ایالات آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است، اظهار داشت: دشمن، ساخت واکسن کرونا در ۶ شرکت ایرانی را می‌بیند و شاهد است که امروز به‌جای آنکه وارد کننده واکسن کرونا باشیم، صادر کننده هستیم.

وی با ارائه شرحی از توطئه دشمنان علیه ملت ایران، تصریح کرد: دشمن می‌خواست همه زندگی و حتی آب خوردن ما به برجام و تحریم‌ها مربوط شود، اما شاهد هستید با وجود کمبود بارش‌های آسمانی در مناطق کشور، در جهت مدیریت آب تلاش شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای موفق طرح آب‌رسانی غدیر به‌دست جوانان برومند این مرز و بوم، تصریح کرد: این طرح که اجرای آن به ۳ تا ۴ سال زمان نیاز داشت، در مدت تنها چند ماه به مرحله بهره‌برداری رسید و باعث شد امروز شاهد رفع مشکل آب شرب در بسیاری از مناطق استان خوزستان باشیم. طرح آب‌رسانی به همدان نیز که از ۱۷ سال پیش در حال انجام بود، در چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیسی با تأکید بر اراده دولت برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در مناطق کشور، گفت: سال‌ها بود که مردم کردستان چشم انتظار اجرای طرح آب‌رسانی به مناطق استان بودند و با همت و تلاش صورت گرفته، این مشکل به‌زودی رفع می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تدابیر دولت سیزدهم برای عبور از بحران برق گفت: وقتی دولت آغاز به کار کرد، قطعی برق مردم را آزار می‌داد، اما امروز علاوه بر مدیریت بحران برق، برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور و جبران عقب‌ماندگی‌ها برنامه‌ریزی انجام و اجرای آن نیز آغاز شده است.

رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم با مدیریت مصرف به جای قطعی برق و افزودن ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور توانست ایام اوج مصرف در تابستان را بدون قطعی برق برای شبکه برق خانگی، صنایع و کشاورزی، سپری کند، تصریح کرد: در بخش گازرسانی نیز فقط چند درصد از بخش‌هایی از کشور باقی مانده که به شبکه اتصال پیدا کند. شبکه سراسری گاز کشور که در کمتر نقطه‌ای از دنیا به این شکل وجود دارد، از دیگر جلوه های خدمت رسانی دولت به مردم بوده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به رشد ۵ درصدی اقتصاد کشاورزی در دولت سیزدهم تصریح کرد: نرخ رشد اقتصاد کشاورزی در آغاز کار دولت مردمی، منفی ۵,۸ بود، اما امروز بر اساس آمارها این نرخ به منفی ۰.۸ دهم درصد رسیده و و رشد اقتصاد کشاورزی رو به مثبت شدن است.

وی در ادامه به رشد ۵,۱ درصدی بخش صنعت و رشد ۶.۲ درصدی ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات در یک سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، تغییر در وضعیت صنایع و تولید در کشور آغاز شده و گر چه هنوز در بخش کشاورزی، صنایع و تولید مشکلاتی هست، اما اراده شکل گرفته در بخش‌های مختلف کشور و همکاری بین مجلس و دولت، گره‌ها را باز می‌کند.

اجرای رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه اول آغاز به کار این دولت، وضعیت پرداخت حقوق و دستمزدها با مشکل روبرو بود، تصریح کرد: امروز بیش از یک سال از آغاز به کار دولت می‌گذرد و پرداخت حقوق و دستمزدها و یارانه‌ها در کشور حتی یک روز با تأخیر روبرو نشده است.

رئیسی همچنین به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال و همسان سازی حقوق بازنشستگان با تعامل و همکاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: این مسائل از جمله کارهای بر زمین مانده‌ای بود که برخی می‌خواستند با سوءاستفاده از آن بر موج مطالبات معلمان و بازنشستگان عزیز سوار شوند و مشکل ایجاد کنند، اما بحمدالله با تعامل دولت و مجلس به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدام شجاعانه دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه تأکید کرد: همه کارشناسان اقتصادی بر لزوم اصلاح سیاست‌های ارزی و پرداخت عادلانه یارانه ها اتفاق نظر داشتند و تنها در روش‌ اجرای آن اختلاف نظر وجود داشت. دولت در این زمینه اقدام کرد و اگر چه یکی دو ماه وضعیت تورمی ایجاد شد، اما با همکاری نزدیک مجلس و دولت این قضیه به سرانجام رسید که در اینجا باید از مردم عزیزمان به خاطر همکاری و همراهی در این قضیه و سختی‌هایی که تحمل کردند، تشکر کنم.

 رئیسی، اصلاح نظام پرداخت یارانه را مقدمه اصلاحات اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: در قالب برنامه‌های دولت برای اصلاح اقتصادی در کشور، امروز تغییر رویکرد در سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته است و چه سرمایه‌گذاران داخلی و چه بانک‌ها، به‌جای اینکه پول آنها به طرف فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد برود، در حال هدایت به سمت طرح‌های بزرگ است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای انجام سرمایه‌گذاری در طرح های بزرگ، یکپارچه و منسجم شده‌اند.

رئیس جمهور در این زمینه همچنین سرمایه‌گذاری بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی در توسعه میادین نفت و گاز کشور را از جمله کارهای ماندگار دولت سیزدهم دانست.

افزایش ۵ تا ۶ برابر روابط تجاری به‌ویژه با همسایگان

رئیس جمهور با اشاره به تعامل بین‌المللی و منطقه‌ای دولت مردمی گفت: از یک سو با عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و حضور فعال در دیگر مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و از سوی دیگر با ارتقاء سطح تعامل با کشورهای همسایه، روابط اقتصادی و تجاری کشور در این مدت به ویژه با همسایگان، ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

 رئیسی تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد با تهدید و تحریم می‌تواند ما را منزوی کند، اما دید به هیچ عنوان منزوی نمی‌شویم و ارتباط‌ و همکاری‌های اقتصادی و تجاری ما با کشورهای دنیا و تولید در کشور در حال ارتقا است. بنابر این، وقتی از منزوی کردن ایران ناامید شد، به دنبال فتنه، توطئه و بلوا افتاد.

وحدت و انسجام ملی، ضرورت کشور است

رئیس جمهور با اشاره به بخشی از بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آنچه ایشان فرمودند، اراده همه بخش‌ها است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور کارهای بسیار خوبی انجام دادند و کارهای بسیاری را در دستور دارند. همین باعث می‌شود که دشمن دنبال بهانه‌ای باشد و بابت آن در کشور بلوا ایجاد کند.

رئیسی با تأکید بر اینکه امروز وحدت و انسجام ملی ضرورت نخست کشور است، گفت: آنچه رهبری از همه ملت، دولتمردان و مسئولان خواستند، وحدت و انسجام ملی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود که دشمن را نیز ناامید می‌کند. فضای کار و تلاش برای امیدوار کردن مردم، دشمن را ناامید می‌کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: هر کس در هر کجا که هست، اگر با فعل، تلاش، سخن و قلم خود مردم را امیدوار کند، بداند حتماً در جهت راهبرد جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است و از آن سو هر کس با قلم و بیان خود مردم را مأیوس کند، حتماً بداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیسی با بیان اینکه امروز شناخت دشمن و فتنه‌های او برای همه ما بسیار ضروری است، تصریح کرد: امروز می‌بینیم که ملت عزیزمان خوب این شناخت را دارند، خوب موضع می‌گیرند و زمان‌شناسانه در میدان حضور پیدا می‌کنند.

مصمم به خدمت به مردم و دوری از حاشیه‌ها هستیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت و مجلس کارهای بسیاری در پیش دارند و مردم نیز انتظار همکاری از ما دارند، گفت: برنامه توسعه هفتم حتماً در آینده نزدیک تقدیم مجلس خواهد شد تا بتواند در زمان مناسب بررسی و تصویب شود و برای اجرا در اختیار دولت و همه دستگاه‌های کشور قرار گیرد. همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در زمان قانونی تقدیم مجلس خواهد شد.

 رئیسی ادامه داد: امروز بحمدالله عزیزان ما در مجلس و همکاران ما در دولت به این ضرورت اجتناب‌ناپذیر واقفند که همکاری همه قوا، نهادها و بخش‌ها در کشور می‌تواند ملت را امیدوار و دشمن را ناامید و ناامیدتر کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: مصمم هستیم که متن کار ما خدمتگزاری و گره‌گشایی از مردم و رسیدگی به همه مناطق کشور باشد و به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشویم، زیرا حاشیه‌ها ما را از کار می‌اندازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha