جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

حوزه/ متاسفانه بعضی از اساتید به اسلامی سازی علوم انسانی علاقه ای ندارند و به سمت آن هم نمی روند و می خواهند همان مبانی غرب در دانشگاه ها تدریس شود و دانشجو با همان مبانی تربیت شود و این مسئله زمانی مهم چالشی می شود که مدیریت کشور قرار است در دستان همین دانشجوها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)،گفت: باید در عرصه های مختلف علوم اسلامی و انسانی کارهای دقیق علمی انجام شود و این باری است که بر عهده دانش پژوهان این موسسه گذاشته شده است، ادامه داد: مسئله علوم انسانی بسیار مهم است و متاسفانه بعضی از اساتید به اسلامی سازی علوم انسانی علاقه ای ندارند و به سمت آن هم نمی روند و می خواهند همان مبانی غرب در دانشگاه ها تدریس شود و دانشجو با همان مبانی تربیت شود و این مسئله زمانی مهم چالشی می شود که مدیریت کشور قرار است در دستان همین دانشجوها قرار گیرد. بنابراین اسلامی سازی علوم انسانی از جمله رسالت های روحانیت است و باید دانش پژوه احساس کند این مسئله از اوجب واجبات است.

وی بیان داشت: دانش پژوه باید احساس مسئولیت دینی و الهی کند و طوری در این موسسه تحصیل کند که بتواند برای تاثیرگذاری در جامعه گام بردارد و به درستی رسالت دینی و الهی خود را در قبال جامعه انجام دهد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی( ره) بیان داشت: اگرمی خواهیم در جامعه اثرگذار، باشیم، درسها را تنها برای گرفتن نمره و مدرک گرفتن نخوانیم. تحصیل خوب و درست یکی از عوامل موفقیت است.

آیت الله رجبی گفت: دانش پژوه برای تحصیل خوب باید همه تلاش خود را باید بکار گیرد و طوری باید درس بخواند که خوب بفهمد و در ادامه تهذیب نفس داشته باشد.
وی بیان داشت: اگر دانش پژوه اهل تهذیب نباشد، تنها به دنبال منافع می رود و برای هر کاری توجیه شرعی درست خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: عامل سوم نظم است. نظم جلوی بسیاری از اتلاف های عمر را خواهد گرفت.

آیت الله رجبی اخلاص و کار برای خدا و توسل به اهل بیت( ع) را از دیگر عوامل موفقیت دانسته و بیان داشت: این تذکری بود که مرحوم آیت الله مصباح یزدی هم بر آن تاکید داشتند.

وی بیان داشت: انسان همواره نیاز به اهل بیت( ‌ع) دارد. اگر انسان به این بزرگواران توجه کرد، اهل بیت علیهم السلام هم به او توجه خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که امروز آنچه در این مؤسسه داریم از زحمات مرحوم آیت الله مصباح یزدی است گفت: آن عالم ربانی مرجع علمی، فکری و فرهنگی و مورد عنایت همه کسانی است که در عرصه فکر و فرهنگ فعال هستند.

وی بیان داست: دلیل این امر مراجعات زیاد از سوی دستگاه های مختلف نظام است. باید بدانیم آن عالم ربانی امانت بزرگی در اختیار ما قرار داده و همه اساتید و دانش پژوهان نسبت به آن امانت مسئولیت دارند و لذا نباید نسبت به مرجعیت علمی و فکری کوتاهی کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی( ره) ادامه داد: دانش پژوهان بدانند درچه موسسه مهمی قصد تحصیل دارند. اینجا نهاد مقدسی است و این به خاطر اخلاص مرحوم آیت الله مصباح یزدی است. این مسئله به گواه مسئولین حوزه هنگام بازدید از این مؤسسه بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha