دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محی الدینی، امام جمعه شهرستان مهریز درجمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مهریز،

امام جمعه مهریز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مهریز، علم و کسب دانش را هدیه و تفضل الهی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی صبح امروز در جمع خواهران طلبه مهریز با تاکید بر اهمیت تقوا و تشریح حدیثی از امیرالمومنین(علیه السلام) درباره تقوا گفت: آنچه ما را زنده نگه می‌دارد، تقواست.

وی با اشاره به شروع کلاس های درسی طلاب گفت: آغاز سال تحصیلی باید رنگ الهی داشته باشد. خداوند متعال می‌فرماید اگر شما دین مرا نصرت و یاری کنید، شما را یاری خواهم کرد. بنابراین اگر تا جایی که می‌توانیم در تربیت الهی و معنوی خود تلاش کنیم خداوند جبران می‌کند و ما موظفیم حرکتیکه پروردگار از ما خواسته را انجام دهیم، بقیه امور دست خداست.

امام جمعه مهریز در ادامه افزود: با توجه به آیات قرآن، طلبه کسی است که برای چهار محور به حوزه هجرت می کند و آن چهار محور شامل دین شناسی و تفقه در دین، عامل به دین و بکارگیری آنچه آموخته، ترویج دین و اگر زمینه ای برای طلبه فراهم شد در زندگی اجتماعی، تبلیغ دین کند.

وی در پایان بیان کرد: علم هدیه و تفضل الهی است؛ حال که با عنایت خدای متعال و امام زمان(عجل الله تعالی و فرجه الشریف) به حوزه علمیه دعوت شدید، خداوند را شاکر باشید و از این فرصت، کمال استفاده را ببرید؛ با خوب درس خواندن برای خود، خانواده و جامعه مفید باشید و فرزندان خوبی را برای سربازی امام زمان(عجل الله تعالی و فرجه الشریف) تربیت کنید.

در پایان هدایایی به رسم یادبود به طلاب جدیدالورود اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha