پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۱۳ آبان ماه، روز بسیار مهم و تأثیرگذاری در نهضت اسلامی ایران است که وقایع این روز سرنوشت انقلاب اسلامی را رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان با اشاره به مناسبت های ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی افزود: ۱۳ آبان روز بسیار مهم و تأثیرگذاری در نهضت اسلامی ایران است که وقایع این روز، سرنوشت انقلاب اسلامی را رقم زده است.

وی تبعید حضرت امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه در ۱۳آبان سال ۱۳۴۳ را نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی عنوان کرد و افزود: رژیم ستمکار پهلوی با این خیال که با جداکردن رهبر نهضت از مردم، قیام اسلامی را متوقف نموده، اقدام به تبعید حضرت امام کرد ولی با این اقدام به نهضت اسلامی سرعت بخشید.

اسکندری، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ را نیز واقعه ای تلخ و در عین حال تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و درباره ۱۳آبان سال ۱۳۵۸ گفت: تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ، به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) انقلابی بزرگ تر از انقلاب اسلامی بود و هیمنه آمریکا را در جهان شکست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی را ضامن دوام و بقای آرمانهای الهی انقلاب دانست و افزود: ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در استان برای بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شروع بکار نموده و با تشکیل جلسات سیاستگذاری و برنامه ریزی، برنامه های مختلف و متنوعی را برای این روز تدارک دیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha