دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قشم

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه یکی از شاخص های وحدت اسلام موضوع فلسطین است، عنوان کرد: هر طیفی در دنیای اسلام از موضوع فلسطین حمایت نکند در مسیر اسلام قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، امروز دوشنبه در مراسم جشن هفته وحدت که به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، عنوان کرد: وحدت یکی از مقوله های مهم در جهان اسلام است.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اضافه کرد: دشمن درصدد پراکنده کردن بذر اختلاف در بین مسلمان اعم از شیعه و سنی است تا به خواسته های خود برسد، اما امامین انقلاب با تیز بینی و بر اساس مبانی اسلامی اصل وحدت را در کشور جاری کرده و دشمن را مایوس کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های وحدت اسلام موضوع فلسطین است، عنوان کرد: هر طیفی در دنیای اسلام از موضوع فلسطین حمایت نکند در مسیر اسلام قرار ندارد.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ادامه داد: برخی از کشورهای مرتجع اسلامی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم منحوس صهیونیستی هستند و در مقابل مسیر وحدت قرار دارند.

اکبری، مکتب اسلام را مکتب صلح، مودت و برادری خواند و گفت: قرآن کریم کسانی که به دنبال تفرقه و جدایی هستند را مانند مشرکین خطاب می کند.

وی با بیان اینکه نخستین منادی وحدت قرآن است، تاکید کرد: در قرآن بیش از ۵۰مرتبه در خصوص وحدت اشاره شده است.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: قرآن می خواهد جامعه اسلامی یک جامعه برتر باشد و با تفرقه و اختلاف این امر محقق نمی شود.

اکبری یادآور شد : احساس برادری یکی از ارکان مهم در وحدت شیعه و اهل سنت است یعنی با برخی از اختلافات اعتقادی و احکامی در کنار هم زیستن و دنباله روی مشترکات به مسیر را ادامه دادند، خار چشم دشمنان اسلام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha