شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نقد

حوزه/ سعیدی گفت: دوران جاهلیت امروز به نوع دیگری عرض اندام کرده و همین امر موجب شده است بسیاری از مردم با وجود مقدس امام زمان(عج) بیگانه باشند و ایشان را نشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، شیرین سعیدی امروز در مراسم سه شنبه های مهدوی که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: دوران جاهلیت قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) طوری بود که حضرت را با زحمات زیادی مواجه می کرد و رسول مکرم اسلام با این اندک یاران خود با صبر و ایمان راسخ توانست از بین اعراب جاهلی انسان هایی را تربیت کند که حاضر باشند برای اسلام همه چیز خود را فدا کنند.

وی اضافه کرد: دوران جاهلیت امروز به نوع دیگری عرض اندام کرده و همین امر موجب شده است بسیاری از مردم با وجود مقدس امام زمان (عج) بیگانه باشند و ایشان را نشناسند. امروز وظیفه ما طلاب این است که امام عصر(عج) را بیش از گذشته معرفی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت: مراسمات سه شنبه های مهدوی فرصتی است تا هم خودمان بیشتر امام زمان(عج) را بشناسیم و هم دیگران را با مکتب نورانی اسلام و حضرت ولیعصر(عج) آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: دیگر ادیان الهی مثل یهودیت و مسیحیت روزهای شنبه و یکشنبه را به عنوان روزهای مخصوص عبادت خود انتخاب کرده اند و در آن روز مردم در کلیساها جمع شده و به عبادت می پردازند و لذا وجود ایام خاصی برای معرفی معارف دینی به دیگران لازم و ضروری است.

سعیدی اظهار کرد: برای شناخت امام عصر (عج) مطالعه کتاب هایی هم چون مکیال المکارم، اصول کافی، الغیبة و ... لازم و ضروری است و امروز دشمن در مورد امام عصر شبهات متعددی را تولید و بازنشر می کند و لازم است طلاب با مطالعه دقیق بدان ها جواب بدهند.

وی عنوان کرد: امروز جامعه تشنه معارف دینی هستند و برای انتقال معارف دین به آن ها نیاز به طلاب باسواد از همه جهت داریم و نمی شود مردم را با داستان و حرف های بدون سند گول زد و باید با مطالعه دقیق و اطلاعات کافی و وافی اسلام ناب را به مردم انتقال دهیم و آن ها را با مهدویت آشنا کنیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده در پایان بر لزوم آمادگی برای ظهور تاکید کرد و گفت: مشکل امروز جامعه عدم شناخت کافی از امام زمان (عج) می باشد و این وظیفه ما را سنگین تر می کند که هم باید خودمان برای ظهور حضرت آماده کنیم و هم برای امام عصر سرباز و نیرو تربیت کنیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha