جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در آخرین فتنه می‌بینیم که همه توان فتنه‌گران و آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها و عربستان که این‌ها را هدایت می‌کنند، قدرتشان نهایتاً این است که سطل زباله خیابان‌ها را آتش بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع روحانیون و علمای استان زنجان، گفت: خداوند در آیه ۳۹ سوره احزاب می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»، مهم‌ترین و باعظمت‌ترین مبلّغ رسول خداست که حکم مبلّغی خود را از خدا گرفته‌ است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد هر مبلّغی در راستای شغل رسول خدا حرکت می‌کند و شغل پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) را دنبال می‌کند زیرا همه آن‌ بزرگواران مبلّغ بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر اعظم (ص) رسالات تبلیغی زیادی داشتند، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین رسالت تبلیغی پیامبر (ص) طبق قرآن، تبلیغ رسالت و امامت است، این مهم در تفسیر اهل سنت نیز آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: محور تبلیغ هر مبلّغی باید امامت و ولایت باشد، پیغمبر و ائمه اطهار، مجریان ولایت خدا هستند و بر اساس آیه ۱۹۶ سوره مبارکه اعراف رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) مجریان ولایت خدا هستند و قرآن هم مجرای ولایت الهی است، مبلّغ باید با این محور کار خود را آغاز کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در احادیث دعائم‌الاسلام در کتاب اصول کافی آمده امام جعفر صادق (ع) به زراره می فرماید که نماز، زکات، روزه، حج و ولایت ارکان و پایه‌های اسلام هستند، زراره می‌گوید کدام یک از این ستون‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟ حضرت فرمودند ولایت نسبت به دیگر ارکان برتر است، چون نماز، روزه، حج و زکات به عنوان رکن اقتصاد جهان اسلام با ولایت ممکن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: در ادامه این روایت امام صادق (ع) برای اینکه ما گمان نکنیم ارکان دیگر مهم نیستند، از اهمیت تک‌تک ارکان مفصل سخن گفتند، و در نهایت فرمود اگر کسی همه شب‌ها را به نماز بگذراند، همه روزهای سال را روزه بگیرد، همه مالش را در راه خدا انفاق کند و همه ساله حج تمتع به جا بیاورد اما نداند امامش کیست و برنامه‌هایش را با ولی و امام خود تنظیم نکند ذره‌ای ثواب نزد خدا نخواهد داشت و از اهل ایمان هم به حساب نمی‌آید.

وی یادآور شد: بنابراین مهم‌ترین رسالت مبلّغ، تبلیغ ولایت الهی است که بدون آن هیچ چیزی در جای خود قرار نخواهد گرفت و آرمان‌های الهی و دینی محقق نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: وقتی ما همایش‌های مردمی را در سراسر کشور می‌بینیم، این‌ها محصول همان زحمات و روشنگری‌هایی است که شما عزیزان داشته‌اید، جاهایی که تبیین کرده‌اید، محصولش این است که مردم اکنون در میدان مبارزه با منافقین هستند و هر فتنه‌ای که منافقین برای کشور ما آوردند از فتنه قبلی ضعیف‌تر بود.

امام جمعه قزوین افزود: در آخرین فتنه می‌بینیم که همه توان فتنه‌گران و آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها و عربستان که این‌ها را هدایت می‌کنند، قدرتشان نهایتاً این است که سطل زباله خیابان‌ها را آتش بزنند، در حالی که قدرت ما در این حد است که سرباز ما به ناوگان هواپیمابر آمریکا در خلیج‌فارس و دریای عمان دستور می‌دهد که از کدام مسیر برود و آن‌ها هم ناچار هستند اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین که رهبر فرزانه انقلاب آن را واجب فوری و همگانی خواندند، ما صرفاً نباید جهاد تبیین کنیم بلکه باید مجاهدان عرصه تبیین پرورش دهیم، یعنی کاری کنیم کسانی که ما با آن‌ها ارتباط داریم هر کدامشان در عرصه تبیین برای جامعه روشنی‌بخش شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین تأثیرات و کارهایی که امام خمینی (ره) انجام دادند و انقلاب اسلامی پا گرفت همین بود، در حقیقت امام راحل آمدند روی آیه شریفه «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّورِ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَی الظُّلُمات» سرمایه‌گذاری کردند تا این رسالت تحقق پیدا کند، نتیجه آن هم انقلاب اسلامی شد که امروز با این‌همه عظمت در دنیا می‌درخشد.

وی ادامه داد: دومین رسالت مهم، رسالت تبیین قرآن کریم برای مردم است. رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند «علَیکُم بالقرآنِ، فاتَّخِذُوهُ إماما و قائدا»، قرآن امام شما و رهبر راهبردی و کاربردی شما باشد، باید قرآن در همه شئونات زندگی ما تأثیر بگذارد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در اصول کافی نیز به نقل از پیامبر (ص) آمده است وقتی فتنه‌ها به شما روی آورد و روزتان را مثل شب تار کرد، قرآن را دریابید، هم آرامش می‌گیرید و هم راه‌های مقابله با فتنه برای شما روشن می‌شود.

وی اظهار کرد: در ادامه نیز پیامبر (ص) فرمود هر کس قرآن را امام خود قرار دهد قرآن او را به بهشت می‌برد و هر کس قرآن را صرفاً زینت‌المجالس ببیند و پیرو آن نباشد، به سوی جهنم سوق پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۱۹ سوره مبارک رعد می‌فرماید آن کسی که آن‌قدر وقت گذاشته و اهمیت قائل شده که به این رسیده قرآن حق و از ناحیه خداست، آیا چنین کسی کور است؟ در حقیقت قرآن انسان‌ها را دو دسته می‌کند، یک عده که کور هستند و یک عده به این موضوع رسیده‌اند که قرآن حق است و از ناحیه خدا آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۵ سوره مبارک نور فرمود خداوند نور آسمان‌ها و زمین است، خداوند هر کس را که بخواهد با نور خود هدایت می‌کند، سپس پای ائمه اطهار (ع) به میان می‌آید که خداوند در آیه ۴۰ این سوره می‌فرماید هر کس که خداوند این نور را در جان او قرار ندهد، هرگز روشنی نخواهد یافت.

وی بیان کرد: در اصول کافی نقل شده از امام باقر (ع) سؤال کردند منظور از نور در آیه «فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنَا» چیست؟ مصداق برجسته نور، قرآن است، اما اینجا حضرت مصداق دیگری یعنی قرآن ناطق را بسیار جذاب بیان کرده‌اند، این نور خدا و محبت اهل‌بیت (ع) از خورشید تابنده روز، روشن‌تر است که در جان مؤمنین تلألؤ می‌کند و خدا نور ولایت و امامت را از کسانی که لیاقت ندارند بر می‌دارد و آن‌ها به این نور نمی‌رسند و قلب‌هایشان تاریک می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام باقر (ع) در ادامه فرمود کسی که قلبش پاک باشد مشمول این نور می‌شود، همین‌ها هستند که از فزع روز قیامت در امان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما در قرآن داریم که خدا سه جا حق را با پسوند خاصی بیان کرده است، برای مثال خداوند راجع به تلاوت قرآن توسط بندگان شایسته در سوره بقره فرمود «یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ»، یعنی بندگان شایسته قرآن را آن گونه تلاوت می‌کنند که حق آن ادا شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۰۲ سوره آل عمران فرمود «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ»، در این آیه خداوند راجع به رعایت حق تقوا سخن گفته است. خداوند در آیه ۷۸ سوره حج فرمود «وَجاهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»، در این آیه نیز از حق جهاد سخن گفته شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر کسی سه آیه فوق را در حد وسع خود استفاده کند، گویا خداوند جایزه ویژه‌ای به او می‌دهد، این جایزه را در سوره مبارکه انفال می‌بینیم، آنجا که خدای متعال فرمود «إِنَّمَا ٱلمُؤمِنُونَ ٱلَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ ٱللَّهُ وَجِلَت قُلُوبُهُم وَإِذَا تُلِیَت عَلَیهِم ءَایَتُهُۥ زَادَتهُم إِیمَنا وَعَلَی رَبِّهِم یَتَوَکَّلُونَ»، یعنی وقتی نام خدا پیش این‌ها می‌آید دل‌هایشان می‌لرزد، این لرزیدن یک نوع رابطه عاشقی است، یعنی این‌ها از نام خدا متأثر و متحول می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ادامه نیز آمده است این‌ها کسانی هستند که در عرصه جهاد از هر نوعی، حق، تقوا و حق تلاوت قرآن را ادا می‌کنند و جایزه آن را نیز از خدا می‌گیرند.

آمریکا و عربستان پشت سر آشوبگران قرار دارند

آمریکا و عربستان پشت سر آشوبگران قرار دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha