پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1049192
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
عکس یادگاری وزیر ورزش با الناز رکابی

امروز تصاویری از دیدار وزیر ورزش و جوانان با یک خانم ورزشکار هنجارشکن در رسانه ها منتشر شد که هم تعجب برانگیز بود و هم باعت ناراحتی و رنجش خاطر جامعه متدین و انقلابی.

خبرگزاری حوزه / دکتر سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دولت جمهوری اسلامی در اقدامی غیرمتعارف و سؤال برانگیز با خانم الناز رکابی عضو تیم ملی صخره نوردی که روز ۲۴ مهر در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی بدون حجاب اسلامی شرکت کرد و نه تنها نتیجه ای بهتر از چهارمی کسب نکرد و مدال آور هم نبود، بلکه حاشیه ها و جنجال های رسانه ای هم ایجاد کرده بود، دیدار و به نوعی او را تکریم و تجلیل کرد!.

در این دیدار که در دفتر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد باز هم خانم رکابی در شکل و شمایل پسران ظاهر شد و وضعیت حجاب و پوشش مناسبی نداشت، اما آقای وزیر ورزش با افتخار در کنار او ایستاد و عکس یادگاری گرفت.

این دیدار سؤال ها و ابهامات زیادی را در ذهن مردم عزیز و انقلابی ایجاد کرده که چرا وزیر ورزش بی توجه به کشف حجاب این بانوی ورزشکار در مسابقات آسیایی که میلیون ها بیننده نظاره گر آن بودند و از قضا هیچ مدالی را هم کسب نکرده، در دفترش پذیرای او بوده است. آیا این دهن کجی به ضوابط شرعی، قوانین نظام جمهوری اسلامی و خون شهدایی که رفتند تا ایران سربلند «اسلامی» بماند، نیست.

یادداشت رسیده| آقای وزیر پا روی شرع و قانون گذاشتید!

آقای وزیر! مگر نه این که خداوند در آیه ۳۱ سوره نور صریحاً امر به حجاب کرده و فرموده اند «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَیٰ جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ / و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند» و یا در آیه ۵۹ سوره احزاب می فرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لأزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا / ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است»

آقای وزیر! رهبر معظم انقلاب اسلامی هم ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار و جمعی از مادران شهدا با تجلیل از بانوان محجبه ورزشکار، فرمودند «حضور بانوی ورزشکار بر سکوی قهرمانی با حجاب اسلامی و دست ندادن با مرد بیگانه پدیده‌ شگرف و بی‌بدیلی در دنیای مادی و پر از فساد امروز است که برای شناخت اعماق روحی و اخلاقی ملت ایران باید مورد توجه قرار بگیرد.»؛ حال سؤال این است که چرا به عنوان وزیر ورزش دولت جمهوری اسلامی خلاف رهنمود ولی فقیه عمل کردید؟! مگر نه این که مشروعیت همه مسئولیت ها در نظام اسلامی در گرو تبعیت از ولی امر مسلمین است.

یادداشت رسیده| آقای وزیر پا روی شرع و قانون گذاشتید!

آقای وزیر! حجاب هم نص صریح قرآن کریم است و هم قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. با چه مجوزی بر عمل غیر شرعی و غیرقانونی خانم رکابی مهر تأیید می زنید؟

آقای وزیر! در شرایطی که هجمه های بسیار گسترده ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه افتاد و دنیای استکبار از همه ظرفیت و حتی نهادی بین المللی ورزشی استفاده می کند تا جمهوری اسلامی را زمین بزند، آیا اقدام شما در دیدار با بانوی ورزشکاری که هنجارشکنی کرده است، دشمنان را گستاخ تر نمی کند تا درصدد حذف حجاب بانوان ایرانی در مسابقات بین المللی برآیند؟

آقای وزیر! چند روز قبل هم دو بانوی محجبه خانم ها سیده الهام حسینی با کسب مدال طلای وزنه برداری قهرمانی آسیا و خانم نازنین فاطمه عیدیان در مسابقات دو و میدانی نوجوانان آسیا با کسب مدال طلا، تاریخ ساز شدند، اما خبری از دعوت آنان به دفتر وزیر و تجلیل و تقدیر از آنها نبود!، چرا؟! چون آنان محجبه بودند و شما باید دل بدحجاب ها و بی حجاب ها را به دست آورید.

آقای وزیر! فکر نمی کنید که بر صندلی تکیه زده اید که حاصل خون صدها هزار شهید و ایثارگری جانبازان و آزادگان و رزمندگان عزیز است و باید از آرمان های شهدا که در وصیت نامه های خود توصیه اکید به حجاب کرده اند، صیانت کنید. آیا در دولت انقلابی و مردمی مأموریتی غیر از این دارید؟.

آقای وزیر! تا دیر نشده خطای خود را جبران کرده و از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان عزیز و مجاهد و همه ملت ایران که تا آخرین قطره خون پای اسلام و انقلاب ایستاده اند عذرخواهی کنید، چرا که زود دیر می شود.

علی علی زاده - فعال رسانه ای

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    18 2
    سلام وحدت اصله
    • ؟! IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      2 18
      وحدت؟! حالیته چی میگی؟ دزد مالی مهمه دزد عرضی و دلربایی از مردان مهم نیست! وحدت داشته باشیم!
  • رهدار IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 18
    سلام کاملا درسته
  • حسینی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 18
    متاسفم برای وزیری که سر سفره نظام و شهدا نشسته اما فراموش کرده که باید حافظ آرمان های اسلام و شهدا باشه. فکرکنم با این اقدام آقای سجادی از این به بعد کار برای خانم های محجبه ورزشکار توی مسابقات بین المللی سخت بشه.
  • عجبا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    20 3
    نویسنده محترم، کمی بصیرت خود را بالاببر! اینکه وزیر محترم ورزش با این فرد اینگونه رفتار کرد کاملا حساب شده بود و رفتار دیگه با این شخص قطعا بهانه ای دیگر برای ضد انقلاب اسلامی ها بود تا بر بوق و کرنا زنند و دوباره به خاطر فردی معلوم الحال شاهد اغتشاش عده ای کم سواد رسانه ای باشیم. اقدام وزیر محترم ورزش بسیار سنجیده و بجا بود و مانع سوگ اسافاده دشمنان از رفتار نا سنجیده فرد مورد نظر گردید. حال شما کمی فکر می کردید که اگر وزارت ورزش او را اخراج یا حرکتی شبیه به این میکرد چه هجمه سنگینی از طرف دشنمان و غول های رسانه ای انان انجام میشد. از مدیر محترم خبرگزاری حوزه درخواست دارم که ابتدا چنین مقالاتی را خود و تیم رسانه ای با بصیرتش بخوانند صرف پر کردن مطلب در سایت خبر تولید نکنند.
    • جناب ترس! IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      2 3
      آفرین! بی خود نیست که فرمودند از ترسو مشورت نخواهید. چنین می کنند چنان می کنند! بابا جان اگه زمان جنگ بودی چی کار می کردی؟ همون موقع هم بودند کسانی که نه تنها خودشان جبهه نمی رفتند تو دل دیگران هم خالی می کردند!
    • عبدالله IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 0
      از "کی" به "کجا" گلایه می‌کنی بزرگوار؟
  • ؟ IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    12 0
    شما هم نمی تونستی یه خورده اون هیکلو شطرنجی بکنی؟
    • ایول IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ
  • ! IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    3 19
    آقای رئیسی این چه وضعشه؟! اون لز ضرغامی که میگه اگه نخایم نهی بشیم باید کیو ببینیم، اینم از ورزشتون!!! این همه شهید و شهدای امنیت تا ... ؟
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 19
    من تعجب می کنم از آقای احمدی مدیر حوزه ریاست وزیر ورزش و جوانان که خودشون قبل از این مسئولیت از مدیران رده بالای بسیج بودند!
  • سيد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 0
    آقاي وزير به اين حرفا گوش نده. همين كه جلو بسياري از سوء استفاده ها گرفته شد كار خوبي بود. گاهي وقتا ميتونيم وسعت نگاهمون رو از نوك دماغ هم فراتر ببريم.
  • عبداللهی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 18
    وزیر ورزش با این کار هم به دخترای جون و نوجون الگو داد که اگه وضع ظاهریشون مثل خانم الناز رکابی هم باشه(ظاهر پسرونه) مشکلی نیست! هم به خانوم های ورزشکار با حجاب که مدال آور هم بودن دهن کجی کرد. ماشاالله به آقای سجادی!!!
  • رضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 12
    مجلس انقلابی استیضاح استیضاح