جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آبروی کوچه ها

حوزه/ فصل جدید مستند ترکیبی " آبروی کوچه ها" به تهیه کنندگی رضا محمدنیا، جمعه ۶ آبان ماه ساعت ۲۲:۳۰ از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رضا محمدنیا تهیه کننده مستند " آبروی کوچه ها" درباره فصل جدید این برنامه تلویزیونی گفت: این برنامه با محوریت معرفی شهدای استان تهران (شهرری، شهریار، قرچک، ورامین و...) در ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه ای تهیه و تولید شده است.

وی ادامه داد: ما در این فصل به سراغ معرفی شهدایی رفتیم که علاوه بر صفات بارز آنها همچون شجاعت و ایثار، در دوران حیات شان فعالیت های اجتماعی تاثیرگذاری انجام داده اند که باید به تصویر کشیده شود. برای مثال شهیدی که دروان زندگی اش به کودکان کار توجه می کرد یا برای ایتام جهیزیه تهیه می کرد.

محمدنیا اضافه کرد: در هر قسمت از مستند ترکیبی " آبروی کوچه ها" ما چهار اپیزود داریم. در اپیزود یک به سراغ خانواده شهید بزرگوار، دوستان، همرزمان و آشنایان می رویم و با آنها گفت‌وگو می کنیم. در اپیزود دوم فعالیت و مسئولیت اجتماعی شهید را رصد می کنیم و با افرادیی گفت‌وگو می کنیم که اقدامات این شهید بزرگوار را از نزدیک دیده اند و در اپیزود پایانی در آن محله استیج برگزار می‌کنیم. در این استیج یادمانی برای این شهید برگزار می کنیم که جشن امضا داریم. همین طور پلاکی مزین به عکس شهید بر سر در خانه شهید نصب می شود.

تهیه کننده مستند " آبروی کوچه ها" یادآور شد: ما در این مستند ترکیبی آیتم نمایشی و نقاشی را وارد مستند کردیم. به‌جای این‌که پلاتوی مجری را داشته باشیم. قصه یا داستانی در ابتدای برنامه خواهیم داشت که جلال محبی و دلارام لرستانی آن را به صورت نمایشنامه رادیویی برای مخاطب روایت می کنند.

همچنین در این مستند از هنر نقاشی برای به تصویر کشیدن بهره گرفته ایم.

مستند " آبروی کوچه ها" کاری از گروه معارف اسلامی شبکه پنج سیماست که بصورت هفتگی جمعه شب ها مهمان خانه مخاطبان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha