شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: وقتی جمهوری اسلامی می تواند واکسن کرونا تولید کند، این قابل قبول نیست که در داروخانه ها سِرم پیدا نشود و آیا حل این مشکلات خیلی سخت است؟ مردم انتظار حل سریع آن را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اطاعت از دستورات الهی را تنها راه نجات امت عنوان کرد و اظهار داشت: ان شاءالله خداوند روح پاک شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را که توسط داعش اتفاق افتاد با شهدای کربلا محشور کند. دشمن به هیچ وجه نخواهد توانست در اراده این کشور خللی وارد کند.

وی افزود: دشمن اگر می توانست به ایران ضربه وارد کند حتما حمله می کرد و اعزام چند تروریست به کشور نشانگر عجز دشمن از مقابله با انقلاب اسلامی است و نشان می دهد دشمن آخرین نفس خود را می کشد.

مدیران آموزش و پرورش مراقب باشند افرادی که از بیرون مرزها خط می گیرند در راس مدارس قرار نگیرند

امام جمعه ارومیه به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) شهید فهمیده را رهبر خود معرفی کرد و بر مدیران و معلمین ما لازم است که فرهنگ شهادت و ایثار را به دانش آموزان تبیین کنند و لازمه این امر انتخاب مدیران متدین و انقلابی است. آموزش و پرورش باید مراقب باشد افرادی که از بیرون مرزها خط می گیرند به عنوان مدیران مدارس انتخاب نشوند.

نماینده ولی فقیه به ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۴۲ وقتی کاپیتولاسیون در مجلس سنا به تصویب رسید، امام امت با سخنرانی خود رژیم پهلوی را زیر سوال برد و فرمود: این مصوبه یک سگ آمریکایی را برتر از مردم شریف ایران می داند و بعد از سخنرانی و اعتراض امام علیه این قانون، ایشان را دستگیر و تبعید کردند.

وی افزود: دومین اتفاق ۱۳ آبان قتل عام و به رگبار بستن دانش آموزان معترض سیاست های حکومت، از سوی رژیم پهلوی بود که به شهادت ۵۶ دانش آموز انجامید .

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی توسط پیروان خط امام از دیگر مناسبت های ۱۳ آبان است و باید نشان بدهیم که در برابر استکبار و آمریکا ذره ای ضعف از خودمان نشان نداده ایم و نخواهیم داد.

وی به جریانات اخیر و آشوب های خیابان اشاره کرد و افزود: شبیه این جریانات را معاویه بن ابی سفیان در زمان امام علی (ع) ایجاد کرده بود و امیرالمؤمنین فرمودند: در زمانه ناسپاسی زندگی می کنیم که انسان های سالم و صالح را افراد بد جلوه می دهند و امروز شبکه های ماهواره ای نیز به سرداران سپاه، شهدا، قرآن، چادر و مقدسات توهین می کنند.

عاملین ناامنی در کشور جوابگوی جنایت حرم شاهچراغ باشند

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اغتشاشگران با مانور خیابانی خود زمینه را برای ورود داعش به کشور فراهم کردند و این گروه تکفیری با استفاده از ناامنی های موجود به حرم شاهچراغ وارد شده و مردم را به رگبار بست و امروز باید عاملین ناامنی در کشور جوابگوی این جنایت باشند.

وی اضافه کرد: باید تاریخ را برای جوانان تبیین کنیم؛ آمریکا و غرب انسان های بیگناه زیادی را در کشورهای اسلامی قتل عام کرده است و عده ای از این افراد که توسط دشمن شستشوی مغزی شدند از این نمی ترسند که گروه های تروریستی وارد کشور شده و همان بلایی که سر سوریه و عراق آمد بر سر جمهوری اسلامی نیز بیاید؟ و لذا هم مردم و هم مسئولین باید در برابر دشمن ید واحده باشیم و دست از اختلاف برداریم و لازم است چهره های مشهور از این جنایات اعلام انزجار کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: همه ما برای فوت خانم امینی ناراحت هستیم، چطور شد عده ای خودشان را برای فوت این خانم هلاک می کردند اما برای شهادت مظلومانه ۱۵ بیگانه سکوت کرده اند؟ امروز همه کشورها با کسانی که امنیت آن ها را به خطر می اندازند برخورد جدی می کنند و قوه قضائیه هم باید با صراحت برخورد کند و فریب خورده ها نیز آگاه شوند و انتظار مردم این است که مسئولین برخورد جدی کنند.

وی با اشاره به رها شدن فضای مجازی گفت:یکی از مهم ترین مطالبات رهبر انقلاب امنیت فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و چرا مسئولین به این مطالبه رهبری عمل نمی کنند؟ در آمریکا نوجوانان و مردم نمی توانند در فضای مجازی به فیلم های مستهجن دسترسی داشته باشند اما در ایران اینگونه نیست و باید مجلس قانون تصویب کرده و جلوی این کار را بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که مسئله نان و کمبود آن در استان و ارومیه اصلا قابل تحمل نیست، افزود: باید با همکاری مردم و مسئولین مشکل نان حل شود و در مورد دارو هم همین گونه است؛ وقتی جمهوری اسلامی می تواند واکسن کرونا تولید کند، این قابل قبول نیست که در داروخانه ها سِرم پیدا نشود و آیا حل این مشکلات خیلی سخت است؟ مردم انتظار حل سریع آن را دارند.

وی افزود: در طرح جامع شهری متاسفانه مردم شهر ارومیه را کمتر از یک میلیون نفر اعلام کرده اند که این اقدام شهر را از امکانات کشوری محروم می کند و طبق آماری که شهرداری و مسئولین ارائه دادند مردم شهر بیش از یک میلیون نفر می باشند و باید نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین با جدیت پیگیر حل این مشکلات باشند.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: باید عدالت در همه استان ها جاری و ساری باشد و این قابل قبول نیست که عده ای از امکانات استفاده کنند و بقیه محروم بمانند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهیمی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    زمانیکه مرغ در بازار نایاب شد، مرغ ها در یخچال های دولتی در حال انجماد بودند تا در چنین روزی پس از گرانی روانه بازار شوند؛ اینک سِرم کجاست؟ آیا کم فروشی (منجر به گران فروشی) قوم شعیب نتیجه ای جز هلاکت داشت؟
  • محمدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    خیلی هم قابل قبول است چون از ضعف دولت یک عده مزدور و جیره خور دشمن در دستگاه دارویی کشور دارو تولید نکردن تا نارضایتی ایجاد شود اما دریغ از یک برخورد قاطع با اونا
  • 1 IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    چه عجب!!!!