دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاه چراغ

حوزه/ جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران ضمن محکوم کردن هتک حرمت و تعرض به حریم حرم نورانی شاهچراغ و به شهادت رساندن و مجروح کردن چندتن از زائران و مجاوران آن آستان مقدس، این حادثه را به حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، رهبر انقلاب اسلامی، ملت قهرمان ایران و خانواده شهدای این حادثه دلخراش تسلیت گفته و به دشمنان این ملت اعلام می‌کنیم که هیچ غلطی نمی توانید بکنید. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در محکومیت اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّةً وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ» و بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما نباشد و بدانید که عِقاب خدا بسیار سخت است. (سوره مبارکه انفال، آیه ۵۲)

در روزهای اخیر اقدامات استکبار جهانی و هم پیمانانش برای برهم زدن نظم کشور عزیزمان را به خوبی دیدیم اما این‌بار نطفه حرام و جیره خواران‌شان در جنایتی ناجوانمردانه، تعدادی از هموطنان مظلوم ما را در آستان مطهر حضرت احمد ابن موسی الکاظم علیه السلام به شهادت رساند و ضمن اینکه حجت را بر همه ما تمام کرد که آشوب های اخیر از چه کانالی هدایت میشود، موجب خشم امت حزب الله گردید ولی ما ملت شهادتیم و پیر ما گفت: «‌‏بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‎ ‌‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.»

داعش تولید استکبار بود برای اینکه یک نقاب غیرواقعی از چهره اسلام را به دروغ به جهانیان نشان بدهد؛ لیکن بدانید این قبیل اقدامات موجب روشن شدن چهره پلید و شیطانی شما میشود.

اما خطاب به افرادی که در این چهل روز با تحرکات احساسی و هیجانی سطل زباله آتش زدند، فحاشی کردند، به اموال عمومی و خصوصی آسیب رساندند، نیروهای نظامی کشور را تضعیف کردند، همه و همه بدانند یک ایران عزادار مادران و کودکانی شد که در آغوش هم به شهادت رسیدند اما شما نه هشتگی برایشان زدید و نه به غیرتتان برخورد و به خیابان ها آمدید و نه حتی بیانیه ای صادر کردید؛ خون شهدای حادثه شاهچراغ پای یکایک آنهایی است که با متشنج کردن جو کشور، تمرکز نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان را مختل کردند؛ سرگذشت سوریه به ما نشان داد که تضعیف و خوار کردن نیروهای نظامی و امنیتی کشور عواقب جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران ضمن محکوم کردن هتک حرمت و تعرض به حریم حرم نورانی شاهچراغ و به شهادت رساندن و مجروح کردن چندتن از زائران و مجاوران آن آستان مقدس، این حادثه را به حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، رهبر انقلاب اسلامی، ملت قهرمان ایران و خانواده شهدای این حادثه دلخراش تسلیت گفته و به دشمنان این ملت اعلام میکنیم که هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم

سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی شود .

(نهج البلاغه، نامه ۵۳)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha