یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عرفانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر تشکیل شورای نخبگانی در مدارس علمیه و شناسایی طلاب نخبه و نیروهای کار آمد، متخصص و با برنامه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه سردارین قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد با تقدیر از تلاش های اساتید، به آیه ۱۶۴ سوره آل عمران «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبین» گفت: خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت که رسولی از خودشان در میان آنان برانگیخت که بر آنها آیات او را تلاوت می‌کند و آنان را پاک می‌گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شریعت) و حقایق حکمت می‌آموزد، و همانا پیش از آن در گمراهی آشکار بودند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر رویکرد اصلاحی و تعاملی و نگاه به آینده مدیران تاکید کرد و افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که اقدامات و فعالیت ها رو به جلو و در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، قضاوت مدیران گذشته را نادرست دانست و ادامه داد: هیچگاه نگاه قضاوتی نسبت به اقدامات مدیریتی دوره های پیشین نداشته و نخواهیم داشت، چرا که آنان هم تلاش خود را انجام داده اند که جای تقدیر و خدا قوت دارد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین اساتید را سرمایه های ارزشمند حوزه خواند و عنوان کرد: یکی از آسیب های جدی حوزه علمیه قزوین این است که کادرسازی خوبی صورت نگرفته، لذا باید گام های جدی برای تربیت طلاب تراز انقلاب برداشت.

وی، استفاده از ظرفیت های طلاب مدارس در مسئولیت های مختلف را از رویکردهای مدیریت جدید حوزه علمیه قزوین اعلام کرد و گفت: هرچند می توانیم از شهرهای مختلف کشور نظیر قم نیروها و افراد فعال با مدارک بالای حوزوی در عرصه های مختلف که اشتیاق فراوانی برای فعالیت در حوزه علمیه را دارند شناسایی و به کار بگماریم، ولی پسندیده نیست، چرا که موجب سرخوردگی نیروهای بومی و طلاب حوزه استان می شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر شناسایی نیروهای کار آمد، متخصص و با برنامه تاکید کرد و افزود: کم توجهی به مسأله نخبه یابی و نخبه پروری یک آسیب است که باید برای رفع آن گام‌های جدی با همکاری اساتید برداریم.

وی ادامه داد: می توان با همت طلاب نخبه، شورای نخبگانی متشکل از گروه ها و هسته های علمی برای پیگیری فعالیتهای نخبگان تشکیل داد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد اظهار کرد: با تمام ظرفیت از طلبه های نخبه حمایت خواهد داشت و اجازه نخواهیم داد که دغدغه معیشتی سبب عدم رشد طلاب نخبه شود در ضمن از اساتید که تلاش های زیادی برای پرورش طلاب انجام می دهند حمایت خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رفتار، گویش و اخلاق استاد در مدرسه و کلاس برای طلاب الگو است و طلبه از روش استادش پیروی و الگو می گیرد و در بعضی مواقع مشاهده می شود که طلبه ای شبیه استاد خود می شود، چرا که با ایشان همنشین بوده و تمامی رفتار و اخلاق خود را از نوع و نحوه رفتار استاد بهره می گیرد.

وی اظهار کرد: گاهی در مدرسه علمیه یک استاد اخلاق دعوت می کنند تا برای طلاب سخنرانی کند، این خوب است ولی کافی نیست، استاد اخلاق در مدرسه علمیه همان استادی است که دروس ادبیات، فقه و اصول را تدریس می کند.

اساتید مدرسه علمیه سردارین هم گزارشی از فعالیتها و دغدغه های خود را بیان کردند.

شورای نخبگانی در مدارس علمیه تشکیل شود | نخبگان حمایت می‌شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha