سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ جلسه شورای معاونین و اعطای احکام سه تن از مدیران مدیریت حوزه علمیه قم

حوزه/ قلب حوزه، سطوح عالی و درس های خارج و در کنار آن رشته ها و مراکز تخصصی و پایان نامه ها و مجتمع های تخصصی و... است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در جلسه شورای معاونان و تکریم و معارفه سه تن از مدیران جدید مدیریت حوزه علمیه قم، ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در دوره های قبل در سطوح عالی برای تعالی حوزه‌های علمیه تلاش کردند، این سطوح را بسیار حساس و جایگاه آن را ویژه عنوان کرد و بیان داشت: برای تعالی سطوح عالی حوزه برنامه هایی طراحی شده و بعضی از آن برنامه‌ها هم اجرا شده است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که برای ارتقای کار در بخش های مختلف سطوح عالی کارهای راهبردی انجام شده بیان داشت: فراز و فرودهای سطوح عالی در این سالها زیاد بوده از جمله آزمون های شفاهی و بحث واسپاری آن است و لذا لازم است از همه کسانی که در این مسائل و در این سالها تلاش کردند، قدردانی کرد.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: لازم است از تلاش های پنج ساله حجت الاسلام والمسلمین حامدی که مسئولیت سطوح عالی را داشت، تقدیر کرد و در ادامه هم عهده دار مسئولیت مجتمع تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه شده است. این مجتمع از مراکز حوزه و در تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم است و راهنماییش برای ادامه حرکت هم مؤثر بوده است.

مدیرحوزه های علمیه عنوان کرد: این مراکز در تربیت طلاب و پیشبرد مسائل تفسیری در حوزه مؤثر بوده است و حجت الاسلام والمسلمین ملکی که در گذشته مسئولیت این مرکز را برعهده داشت و برای اعتلای این مرکز تلاش زیادی کرد.

آیت الله اعرافی به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مردان پور به عنوان معاون تبلیغ در مدیریت حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: معاونت تبلیغ قم نیز فراز و فرودهایی داشته است و باید از همه کسانی که در گذشته و حال در این بخش تلاش کردند تشکر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تأکید بنده در قلمرو تفسیر، با نگاه جدید و با رویکرد مجتمع جامع و راهبر حرکت های تفسیر و قرآنی است و برای اعتلای برنامه ها هم لازم است، مسئولین این مراکز با حجت الاسلام والمسلمین حامدی و در چشم اندازی که برای مجتمع های تابع حوزه تصویب شده، پی گیری تحقق رشته و گرایش های ترسیم شده در درختواره است، همکاری کنند.

آیت الله اعرافی گفت: از طرفی پایه ریزی گروه‌های علمی متناسب و با قوت و اهتمام به همه کسانی که وارد این رشته می شوند، کار را به پایان برسانند و پایان نامه را بنویسند؛ اهتمام به مسائل تحقیقی و پژوهشی مجتمع ها و رفتن به سمت تدوین متون و منابع و مؤکدا ارتقاء پایان نامه‌ها و تنوع میان رشته ای و گرایش ها و سطح چهار و زمینه سازی برای راه اندازی سطح ویژه یا سطح پنج مسائلی است که در چشم انداز مجتمع تصویب شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: در مدیریت جدید این مجتمع این چشم انداز محقق شود و برنامه ۵ ساله هم آماده شود. در سطح عالی که حجت الاسلام والمسلمین همتیان، مسئولیت آن را قبول کرد، برنامه های ۵ ساله استخراج و چشم اندازی ها محقق شود، از تراث گذشته هم مراقبت و صیانت شود و گام‌های بلندتری برای آینده بهتر سطوح عالی برداشته شود.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت:قلب حوزه، سطوح عالی و درس های خارج و در کنار آن رشته ها و مراکز تخصصی و بحث پایان نامه ها و مجتمع های تخصصی و ... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha