دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1051505
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به گلایه مردم از کیفیت و گرانی کالا، گفت: تدابیر لازم برای کاهش قیمت کالا و خدمات در بازار بوشهر اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه شنبه در نشستی با رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، به بازار و نقش آن در جامعه پرداخت و با بیان اینکه بازار بوشهر از دیرباز از جایگاه مهمی در خاورمیانه برخوردار بود، اظهار داشت: بوشهر از گذشته در عرصه تجارت دریایی، صادرات و واردات در مسیر دریایی خلیج‌فارس به‌عنوان دروازه اقتصادی ایران تلقی می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حوزه فعالیت این استان را اقتصاد دریایی دانست و خاطر نشان کرد: ذهنیت مردم بوشهر همیشه در عرصه تجارت و حوزه اقتصاد دریایی بوده که در این عرصه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی بازار را حلقه واسط بین تولید و تجارت دانست و تصریح کرد: بازاریان بوشهر از دیرباز در عرصه تدین، دینداری و مردم‌داری مطرح بودند و تمامی امور مساجد با بازار مرتبط بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قبل از انقلاب فعالیت تجارت در بوشهر دچار رکود در حوزه صادرات و واردات شد تصریح کرد: با تقویت بنادر دیگر در کشور، زمینه رکود فعالیت تجاری در بوشهر فراهم شد ولی بعد از انقلاب اسلامی کارها و فعالیت‌های خوبی انجام شده که سبب رونق تجارت در استان بوشهر شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت و بنادر برای رونق استان وجود دارد که با طراحی برنامه‌های لازم زمینه استفاده از این توانمندی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه قیمت کالا و خدمات در بازار بوشهر بیشتر از دیگر نقاط است خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم در ارزان سازی قیمت کالا و خدمات در بازار بوشهر اتخاذ شود.

امام جمعه بوشهر توجه به ترانزیت داخلی و خارجی را یکی دیگر از راهکارهای مهم برای رونق اقتصادی در بندر بوشهر دانست و تأکید کرد: باید بازارهای بزرگ در شهر بوشهر ایجاد شود که قابل دسترسی برای همه مردم، تجار و بازرگانان باشد.

وی همکاری سازمان صمت در ایجاد بازار بزرگ بوشهر را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: موضوع کالای همراه ملوان و ته لنجی یکی از موارد مهمی است که فراهم شدن رونق این فعالیت باید در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه افراد زیادی در استان بوشهر از طریق کالای ته لنجی معاش، کسب و کار می‌کنند گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا مشکل کالای ته لنجی برای رونق بازار بوشهر حل و مطالبات مردم محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به گلایه مردم از کیفیت و گرانی کالا، اظهار کرد: این مشکل مربوط به بازاریان نیست بلکه سیاست‌های حاکم بر بازار است.

امام جمعه بوشهر راه‌اندازی مرکز صادرات و واردات کالا در بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وضعیت فیزیکی و ساختمانی بازار بوشهر باید تقویت و بهسازی شود.

وی نقش مهم بانک در حمایت از بازاریان را مهم دانست و افزود: قبلاً بانک‌ها به‌عنوان پشتوانه بازار محسوب می‌شد ولی اکنون بانک‌ها در مشارکت با بازار قرار دارند که باید این رویکرد به حالت قبلی و در حمایت از بازار برگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha