شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ضرب و شتم روحانی کرجی توسط اغتشاشگران

حوزه/ حوزه علمیه همدان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه احکام دستگاه قضا در خصوص اوباش و اختلاسگران و مسئولین خائن بازدارندگی لازم را ندارد، از تسامح یا رسیدگی طولانی مدت با اغتشاشگران محارب گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حوزه علمیه همدان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه احکام دستگاه قضا در خصوص اوباش، اختلاسگران و مسئولین خائن بازدارندگی لازم را ندارد، از تسامح یا رسیدگی طولانی مدت با اغتشاشگران محارب ابراز گلایه کرد.

متن نامه بدین شرح است:

جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

با آرزوی توفیق روز افزون و سلامتی برای حضرتعالی و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانطور که مستحضرید هجمه همه جانبه دشمنان ایران اسلامی در هفته‌های اخیر و بروز اغتشاشات و ناامنی در شهرهای مختلف کشور که به خیال ناامن سازی و به دنبال آن تجزیه ایران اسلامی صورت گرفت، هرچند به فضل خدا و با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی با شکست مواجه شد، اما لزوم اقتدار نیروهای امنیتی و قوه قضائیه را بیش از پیش ثابت کرد.

این سؤال برای متدینین و دغدغه مندان انقلاب مطرح است که چرا قوه قضائیه در خصوص اغتشاشگران و ناقضین امنیت و کسانی که روی مردم اسلحه کشیده‌اند و عده‌ای از نیروهای امنیتی و انتظامی، بسیجیان و حتی مردم عادی را به شهادت رسانده یا مجروح کرده‌اند، تسامح بی حد و حصر روا می‌دارد.

ما نیز به پیروی از رهبری معظم انقلاب معتقدیم که برخورد با همه افراد نباید به یک گونه باشد و قبول داریم جوانانی که دچار هیجان و احساسات شده‌اند باید مورد رأفت اسلامی قرار گیرند، اما آیا کسانی که حکم محاربه آنها واضح است هم باید مورد رأفت باشند؟ سلبریتی‌هایی که با احساسات جوانان بازی کرده و آنها را به خیابان کشیده‌اند باید حاشیه امن داشته باشند؟

چرا در مورد پرونده محاربین یا تسامح می‌شود یا رسیدگی آنها اینقدر طولانی می‌شود که به اراذل و اوباش جرأت می‌دهد دست به هر کاری بزنند و خیالشان راحت باشد که قوه قضائیه برخورد قاطعی با آنها نخواهد کرد؟

جای تأسف است که این تسامحات کار را به جایی رسانده که اوباش و داعشی مسلکان، طلبه جوان را در کوچه‌های تهران آن چنان مورد شکنجه قرار داده‌اند که به کما رفته و به شهادت رسیده است، شاید اگر دستگاه قضا با قاطعیت و سرعت عمل عناصر اصلی اغتشاشات را محاکمه و اعدام می‌نمود، شاهد حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و به خاک و خون کشیده شدن هموطنان بی‌گناهمان و جریحه دار شدن دل رهبر عزیز و مردم کشور نمی‌شدیم.

احکام دستگاه قضا در خصوص اوباش و اختلاسگران و مسئولین خائن بازدارندگی لازم را ندارد و نقض غرض تشریع احکام الهی را به دنبال داشته است.

در پایان موکدا اعلام می‌کنیم حوزه‌های علمیه به عنوان چشمان بیدار انقلاب همانطور که دفاع از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه نظام و قوای سه گانه کشور را وظیفه شرعی خود می‌دانند، مطالبه و بیان اشکالات جهت حفظ کیان انقلاب از خطر انفعال و سستی را نیز بر خود فرض می‌دانند، لذا ضمن تقدیر از اقدامات اخیر در صدور کیفر خواست و برگزاری دادگاه برخی متهمان، امید است با تدابیر حضرتعالی که خود از پرورش یافتگان حوزه علمیه و از خادمین و دلسوزان نظام اسلامی هستید اشکالات مرتفع گردد.

حوزه علمیه همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha