پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آتش سرد

حوزه / رضا ابوفاضلی گفت: در سریال «آتش سرد» به صورت ویژه به موضوع دینی و قرآنی ایتام نظر داشتیم.

رضا ابوفاضلی، کارگردان سریال «آتش سرد» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: ابتدا بگویم که دوستی من با علی مهام تهیه‌کننده کار به سالها قبل بر می‌گردد. وقتی ما تصمیم گرفتیم این سریال را جلوی دوربین بریم هدفمان این بود کاری جدید در این حوزه خلق کنیم که در آن موضوعات دینی به شکلی جدید و تازه برای بیننده تصویرسازی شده باشد. در ادامه به متن «آتش سرد» رسیدیم کاری که بعد از بازنویسی جلوی دوربین رفت.

وی افزود: بحث اصلی این سریال توجه به ایتام است. موضوعی که در قرآن و احادیث بارها روی آن تاکید شده است البته برای رسیدن به خواسته مان تلاش کردیم قصه‌ای زیبا و جذاب را روایت کنیم. همچنین تمام تلاش‌مان این بود پیامی که منتقل می کنیم فراتر از کلیشه‌های رایجی باشد که بیان می‌شود چون تکرار نه تنها تماشاگر را از مفهوم دور می‌کند بلکه موجب دلزدگی او هم می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: موضوع دیگری که در این کار روی آن تأکید ویژه داشتیم پرهیز از مطلق‌نگاری در مجموعه بود. برای مثال شخصیت‌های منفی صرفا سیاه نیستند بلکه در برخی مواقع رگه‌های خاکستری هم در آنها مشاهده می‌کنیم. این خصیصه درباره نقش‌های مثبت هم وجود دارد. این امر به نظر جدا از اینکه به باورپذیری نقش کمک می‌کند باعث خواهد شد تماشاچی پیامی که در کار وجود دارد را بپذیرد.

کارگردان «آتش سرد» ادامه داد: این سریال در سخت‌ترین زمان ممکن جلوی دوربین رفت. چون در اوج دوره کرونا فیلمبرداری مجموعه را انجام دادیم. این کار با گروهی 150 نفره ساخته شد و سکانس‌های بیرونی بسیاری هم داشت. این موضوع سبب شد اکثر عوامل کرونا بگیرند برای همین روند تولید سخت بود اما با همراهی تهیه‌کننده و مدیران سیما مشکلات پشت سر گذاشته شد.

ابوفاضلی با بیان اینکه مردم این سریال را پسندیدند، گفت: از اظهار نظرهایی که از سوی مردم دریافت کردیم متوجه شدیم مردم از «آتش سرد» خوششان آمده است چون احساس می کردند آنچه در کار گفته می شود از جنس واقعیت است. در ضمن به واسطه نگاه خوب مجموعه به موضوعات دینی مردم به آن روی خوش نشان دادند چون تجربه ثابت کرده هر گاه فیلم و سریالی نگاه درستی به موضوعات مورد نظر داشته آن کار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha