شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آمریکا

مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی هم تغییر کند آمریکا دست از سر ایران بر نمی دارد، گفت: هدف این است که قدرت ایران تضعیف شود و این فقط در سایه تجزیه ممکن است و آمریکا تمام تلاشش را می‌کند تا این اتفاق صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، محسن دهقانی، مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد، روز سه شنبه در جمع طلاب و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج طلاب یحیی زاده میبد، گفت: دشمن می خواهد ایران را تجزیه کند.

وی ادامه داد: هندسه قدرت در دنیا در حال تغییر است، چندین سال قبل آمریکا تنها کشور ابرقدرت جهان به حساب می‌آمد ولی الآن اینگونه نیست؛ آمریکا رو به افول می‌باشد و این حرف، حرف ما نیست آمریکایی که یک زمانی ۶/۲۴ درصد یعنی ۱چهارم اقتصاد جهان را در دست داشت بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد، رتبه دوم شده، چین از نظر اقتصادی از آمریکا جلو زده است، یعنی آمریکایی تا امروز رقیبی نداشته اکنون داری رقیب شده است.

دهقانی افزود: آمریکا در سند استراتژیکی که سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است سه سطح رقیب برای خودش معرفی کرده است؛ چین، روسیه و ایران ودر مرحله بعد کره شمالی؛ آمریکا وقتی نمی تواند قدرت خود را افزایش بدهد سعی می‌کند قدرت‌های دیگر را ضعیف کند که آنها در سهم گرفتن از دنیا قدرتشون کم شود.

وی تصریح کرد : همه حرف این است برای روسیه یک جنگی تعریف کرده به نام اوکراین، این جنگ برای روسیه هزینه دارد و اینکه نمی‌تواند آن را تمام کند و قدرتش کم می‌شود، پیش بینی می شود به زودی چین را وارد جنگ با تایوان کند و برای ایران و کره شمالی هم مسائلی تعریف کرده است و بدانید آمریکا برای اینکه نمی‌تواند قدرت خودش را حفظ بکند کاری می‌کند که قدرت‌های رقیبان تضعیف شود.

مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی هم تغییر کند آمریکا دست از سر ایران بر نمی دارد، افزود: هدف این است که قدرت ایران تضعیف شود و این فقط در سایه تجزیه ممکن است و آمریکا تمام تلاشش را می‌کند تا این اتفاق صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha