پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بحرین

حوزه/ در حالی امروز انتخابات صوری در بحرین برگزار می شود که ملت بحرین در داخل و خارج از این کشور و در فضای حقیقی و مجازی به صورت یکپارچه خواهان تحریم انتخابات پارلمانی صوری در سایه سرکوبگری همه جانبه این رژیم علیه ملت بحرین شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، از ماه ها پیش رژیم آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر جنایات و سرکوب گری های خود علیه ملت مظلوم این کشور که بیش از یک دهه است تنها برای رسیدن به حقوق اولیه خود تظاهرات و راهپیمایی مسالمت آمیز می کنند ، تصمیم به برگزاری انتخابات پارلمانی گرفت.

این انتخابات صوری در حالی از صبح امروز برگزار می شود که بیش از ۴ هزار زندانی سیاسی از جمله رهبران و بزرگان احزاب بحرین در زندان های آل خلیفه به سر می برند.

حذف حدود ۹۴ هزار رای دهنده از فهرست رای دهندگان

سازمان حقوق بشر "سلام " با اشاره به اینکه انتخابات قانونگذاری بحرین فاقد شفافیت است، اعلام کرد که حذف حدود ۹۴ هزار رای دهنده از فهرست رای دهندگان را تحت نظر دارد.

جواد فیروز، رئیس سازمان سلام برای دموکراسی و حقوق بشر، اخیرا در کنفرانس "بحرین انتخابات بدون صداقت" گفت که معیار دموکراسی، انتقال مسالمت آمیز قدرت است و این در انتخابات بحرین وجود ندارد.

ابراهیم سرحان مشاور حقوقی و عضو این سازمان نیز اعلام کرد که تعداد رای دهندگانی که خط خوردند بیش از ۲۷ درصد رای دهندگان را تشکیل می دهند و این امر موجب سلب حق رای شهروندان می شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته عالی نظارت بر انتخابات یک کمیته غیرمستقل است که توسط وزیر دادگستری تشکیل شده است.

شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جنبش الوفاق هم طی گفت و گویی درخصوص اهمیت تحریم انتخابات گفت: امروز ما با یک چالش بسیار بزرگ روبرو هستیم، با واقعیتی که اسفبار خواهد بود، با صحنه‌ای روبرو هستیم، که اگر خود را از آن نجات ندهیم، همان بلا بر سر ما، فرزندان و آینده ما خواهد آمد.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات آتی به معنای تایید سیاست‌های رژیم در سال‌های گذشته مانند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، فقیر شدن مردم بحرین و وضع قوانین ناعادلانه از سوی مردم خواهد بود که حقوق و آزادی ها را سلب کرده است. لذا در تحریم این انتخابات با ما باشید تا علیه خودمان و آینده فرزندانمان جنایت نکرده باشیم.

هیچ رهبر معارض سیاسی خارج از زندان های آل خلیفه نیست

سازمان عفو بین الملل نیز پیش از این در خصوص انتخابات صوری پارلمان بحرین که از سوی رژیم آل خلیفه برگزار می شود، اظهار کرده بود که این انتخابات در فضای سرکوب سیاسی برگزار می شود.
این سازمان بیان کرد که مقامات منامه به مدت یک دهه مرتکب نقض حقوق بشر شدند و مخالفان سیاسی را تحریم کردند.

این سازمان اعلام کرد که امروز در خارج از زندان ها رهبران مخالف سیاسی و همچنین رسانه های مستقل در کشور وجود ندارند.

سازمان عفو بین الملل هشدار داد که برگزاری انتخابات در این فضا کمک به حل فضای اختناق و محرومیت شهروندان از حقوق انسانی که سال‌ ها در کشور حاکم بوده، نمی کند.

سازمان عفو بین الملل مطرح کرد که مردم بحرین از عادی‌سازی رژیم با صهیونیست‌ها برائت می جویند و با توجه به اینکه این رژیم در نتیجه اقدامات خود در انزوا به سر می‌برد، تلاش می کند با انتخابات، پارلمانی ساختگی تاسیس کند.

این سازمان ضمن دعوت برای تحریم انتخابات اعلام کرد: همه باید انتخابات را تحریم کنند تا به خودمان آسیب نزنیم و آینده فرزندانمان را ضایع نکنیم و پیام ما به مردم این است که منافع خود را مدنظر داشته باشند، چرا که تاسیس این مجلس امضای تجاوزات بیشتر رژیم است.

انتخابات صوری بحرین؛ از حضور نظامیان سعودی تا حذف ۹۴ هزار رأی‌دهنده

حمایت عربستان از انتخابات رژیم آل خلیفه با ۱۵۰۰ نیروی نظامی

رژیم آل سعود که از همان سال های اولیه شروع انقلاب مردم بحرین در کنار رژیم آل خلیفه با نیروهای خود موسوم به سپر جزیره مردم بحرین را هدف قرار می دادند، در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور اقدام به اعزام نیروی سرکوب نموده و این اعزام از سوی ریاض به منامه با هدف مقابله با اعتراضات مردمی احتمالی پس از انتخابات پارلمانی فرمایشی در بحرین انجام شده است.

در نامه دربار سلطنتی عربستان خطاب به وزیر کشور بحرین که در رسانه ها منتشر شده آمده است: ریاض با درخواست پادشاهی بحرین برای اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ویژه وضعیت اضطراری سعودی برای برقراری امنیت در صورت بروز هرگونه واکنش در طول برگزاری انتخابات پارلمانی و پس از اعلام نتایج موافقت کرده است. بر اساس این سند، عربستان قرار شده است امروز نیروهای سرکوب خود را به بحرین اعزام کند.

تظاهرات اعتراضی ملت بحرین علیه انتخابات صوری

در کنار بیانیه های و سخنرانی های متعدد رهبران و علمای بحرین در تحریم انتخابات پارلمانی صوری بحرین مردم این کشور در روزهای اخیر دست به تظاهرات گسترده در تحریم انتخابات صوری رژیم آل خلیفه زدند.

در تصاویری که از این تظاهرات در بحرین در آستانه انتخابات ساختگی و تحریم‌شده دیده می شود، تظاهرکنندگان شعارهای متعددی از جمله: رای من به شهدا، رای من به زندانیان، مشارکت مردم بحرین در انتخابات پیش رو خدمت به بی عدالتی و آسیب رساندن به خود است و شرکت در انتخابات به معنای امضای برگه ذلت است، نوشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha