جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: مشوق ها و کمک های فرزندآوری که از سوی نهادهای مختلف صورت می گیرد مفید است اما کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در آیین اهدای بسته های حمایتی به جمعی از خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر متولدین سال ۱۴۰۱ استان سمنان به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان سمنان، اظهار داشت: در روایات، سفارش هایی پیرامون فرزندآوری آمده و همواره مورد تاکید دین اسلام است.

وی افزود: همچنین در خصوص کاهش نسل نیز عاملی که ابتدا به ذهن متبادر می شود فقر و مسائل اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: این سؤال مطرح می شود که در حال حاضر چند درصد از جلوگیری از ازدیاد نسل از روی نداری و فقر است؟ کسانی که اوضاع مالی مناسبی ندارند تعداد فرزندانشان بیشتر است، در حالی که در مناطق مرفه نشین، تعداد فرزندان خانواده ها کمتر است؛ در نتیجه می توان گفت علت اصلی عدم تمایل به فرزندآوری فقر و نداری نیست.

وی با بیان اینکه خداوند تضمین کرده است که روزی رسان همه موجودات است و در قرآن نیز در آیاتی مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: در گذشته یکی از علل کم جمعیتی امنیت، جنگ های متعدد و ترس از اسارت بود، در صورتی که امروز مشکلی در امنیت نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: مسئله ای که امروز در کم جمعیتی با آن مواجه ایم، مسئله فرهنگی است. تشریفات و هزینه های نابجایی که اغلب آنها سوغات غرب و برگرفته از فرهنگ غربی است باعث شده تا بسیاری از کسانی که مایل به فرزندآوری هستند، دچار تردید شوند.

وی تصریح کرد: باید این نگرش را که فرزند کمتر باعث رفاه و آسایش بیشتر است را تغییر داد و در این موضوع بخش های مختلفی نقش دارند. البته نباید موانع مادی و پزشکی را نیز نادیده گرفت؛ بسیاری از کسانی که مایل به فرزندآوری هستند با مشکلات پزشکی روبرو هستند که در استان سمنان در این خصوص اقداماتی در حال پیگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: تبعات منفی کاهش جمعیت بسیار زیاد است که باید پیش از آنکه دچار این تبعات شویم تدبیری بیندیشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مشوّق ها و کمک هایی که از سوی نهادهای مختلف صورت می گیرد مفید است اما کافی نیست و لازم است همه، دغدغه رفع موانع را پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: متاسفانه استان سمنان در ازدواج، طلاق و فرزندآوری آمار خوبی ندارد و جا دارد در استانی که در موضوعات فرهنگی حرف برای گفتن دارد شاهد بهبود این شاخص ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha