پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1054824
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
یادداشت

حوزه/ امروز بجای قرآن، روسری ها بر سر نیزه است. بجای لاحکم الاّ لله، شعار زن زندگی آزادی می‌دهند، معاویه ها در کاخ سبز و سفید خود مستانه میرقصند و ما در یک قدمی فتح بزرگ هستیم. سردارها و مالک اشترها رفته اند و برنگشته اند. مائیم و علی و میدان نبرد.

خبرگزاری حوزه | مالک اشتر به نزدیکی خیمه معاویه رسیده بود که خبر رسید گروهی از سپاه معاویه قران بر سر نیزه کرده اند و فریاد میزنند "لاحکم الا لله".

گروهی نادان از سپاه علی نیز با انها همراه شده اند و میگویند یا مالک برگردد یا خون علی ریخته می‌شود.

"لا حکم الا لله" چه شعار زیبایی، اینقدر زیبا که قلب ها و عقل ها را مسخر خود کرده بود و دیگر نمیدیدند که این شعار زیبا از حلقوم چه کسانی خارج شده.
بزرگترین دشمنان دستورات خدا حالا شعار "لا حکم الا لله" میدهند و با ظاهر قرآن به جنگ تجسم قرآن میروند. علی قرآن ناطق و مجسمی است که آیات آن شاهد و گواه عظمت اوست. اما قران سر نیزه دشمن اوست.
آری: با همین قرآن که مملو از فضائل علی علیه السلام است به جنگ قرآن و علی رفتند، ... آه چه جهالتی.

هر چه بود با همین شعار زیبا ودر یک قدمی فتح بزرگ صفین، مالک اشتر، سردار علی مجبور شد جنگ را رها کند و باز گردد که اگر باز نمیگشت جان علی در خطر بود و شمشیر بر گردنش.

سالها گذشت...

مالک اشترها به شهادت رسیدند و معاویه ها به سینه خاک سپرده شدند اما جهل و عقل هر یک پیروان خود را همچنان همراه خود دارند.

و بار دیگر صفینی دیگر در لباسی دیگر، امروز نه علی هست و نه مالک اشتر و نه معاویه، اما پیروان انها هستند.

مکر و خدعه همان مکر و خدعه، نیرنگ همان نیرنگ،

فقط آدمها عوض شده اند.امتحانی دیگر که شرط قبولی در آن داشتن عقل است و بصیرت.

در تکرار مجدد تاریخ، این ما هستیم که عبرت گذشته را چراغ راه اینده قرار دهیم.

شعار زیبای زن، زندگی، آزادی، بر سر زبانها افتاده. اما ببینیم این شعار زیبا از حلقوم چه کسانی خارج می‌شود؟
آیا چنین نیست که معاویه های زمان، امروز این شعار را روی دست گرفته اند؟

و خمینی ها و خامنه ای ها و سربازان آنان را که پیشگام احیای حقوق زن، زندگی و آزادی بودند را مقصر جلوه میدهند و جانیان و گرگ های آدمخوار غرب را مدافع حقوق زن، زندگی و آزادی جا بزنند؟ همان جانیانی که اولین کسانی هستند که حقوق زن را تضییع کردند و او را در حد برده جنسی و عروسک صحنه ی نمایش عیاشان و هوسرانان تحقیر کردند و زندگی هزاران انسان در شرق و غرب عالم را به قربانگاه دولتهای استعمارگر بردند و بند بردگی به آزادی هزاران انسان زدند.


امروز بجای قرآن، روسری ها بر سر نیزه است. بجای لاحکم الا لله، شعار زن زندگی آزادی میدهند، معاویه ها در کاخ سبز و سفید خود مستانه میرقصند و ما در یک قدمی فتح بزرگ هستیم. سردارها و مالک اشترها رفته اند و برنگشته اند. مائیم و علی و میدان نبرد.

راستی عاقبت خوارج فریب خورده سپاه علی چه شد؟

دنیا بدون علی دنیای زیبایی نبود.

معین الحق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha