سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید طاهر قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: باید در برابر جفاها و هتک حرمت هایی که از سوی برخی مشاهده می کنیم، صبور باشیم و با امید به آینده به مسیر خودمان ادامه بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید طاهر غفاری قره باغی شامگاه شنبه در جلسه فعالان فرهنگی ارومیه که به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به تکلیف دینی اظهار داشت: نباید از دوران جوانی که در آن شخصیت انسان تشکیل می شود و بهترین دوران عمر است غفلت کنیم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان بسیجی ها و فعالین فرهنگی قرار است در لشکر امام عصر (عج) باشیم و البته از همین الان باید به این سربازی پایبند باشیم نه این که منتظر باشیم بعد از ظهور این امر محقق شود بلکه از همین الان باید خود را ملزم به سربازی کنیم.

کارشناس مذهبی با تأکید بر این که سربازی حضرت با شعار محقق نمی شود، گفت: در اسلام اهل کوفه را مذمت کرده است که دارای ادعا بودند و اول کار محکم آمدند اما روزی که امام بدان ها نیاز داشت، کوتاهی کردند.

وی افزود: در زمانی قرار داریم که مشکلات و سختی هایی وجود دارند و باید این ها را تحمل کنیم که اهل دقت بیان می کنند ظهور نزدیک است و اگر ما در مسیر امام عصر (عج) قدم برداریم مورد عنایت صاحب الامر که عنایت الهی نیز هست قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام قره باغی تصریح کرد: باید خصوصیات شیعه و سرباز امام زمان(عج) بودن در رفتار، اخلاق و ادبیات ما در خانه و محل کار و محله و در برخورد با خانواده و ...مشاهده شود؛ کسی که می خواهد به ولایت الهی متصل باشد، باید حرکت کند و این حرکت را در عملش نشان دهد.

وی تصریح کرد: ملاک رفتارها؛ سخن گفتن و سکوت ما باید رضایت امام زمان عجل الله فرجه باشد و روز قیامت از ما سؤال خواهند کرد که مگر ندیدید که اصول و فروع دین را کفار دارند شخم می زنند و شبهه ایجاد می کنند؟ چرا در جهت اصلاح جامعه قدم برنداشتی؟، چرا در جهت تهذیب نفس خودت و جبران ضعف ها و توکل هایت قدم برنداشتی؟ متاسفانه برخی ها حس توکل را دارند اما خود توکل در آن ها ضعیف است.

کارشناس مذهبی با بیان این که سوء ظن به یک مومن حرام است، گفت: امام وصی و خلیفه پیامبری است که لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ در شان ایشان وارد شده، ما نیز باید این گونه باشیم و دعوت دیگران به دین از سوی ما نیز بغیر السنتکم و با ادب، لطافت و مهربانی باشد و دیگران در ما این وقار را ببینند.

وی خاطرنشان کرد:باید در برابر جفاها و هتک حرمت هایی که از سوی برخی افراد مشاهده می کنیم، صبور باشیم و با امید به آینده به مسیر خودمان ادامه بدهیم؛ یأس و ناامیدی در دین ممنوع است و ما اربابی داریم که ما را می بیند و باید تکالیف اصلی یک سرباز را بدانیم.

حجت الاسلام قره باغی افزود: نباید رفتار ما در جهت ضربه به امام باشد؛ گاهی با یک خط نوشتن و یا با یک حرف ناروا گفتن حریم حضرت را می شکنیم و متاسفانه عده ای دم از حضرت زدند و هر غلطی خواستند کردند، نگوییم ما این گونه نیستیم، نه، شیطان قسم یاد کرده فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ و خدای متعال آن را رد نکرده و فقط عبادی را خارج کرده است.

وی ادامه داد: به ما سفارش کرده اند تا زمانی که شیطان زنده است امکان گمراهی شما وجود دارد و ابلیس پلید هر فرد و گروهی را بر اساس خط و مشی او، گمراه می کند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: باید با امام زمان (عج) عهد و پیمان ببندیم و پای عهدمان بمانیم و در این صورت حضرت هم از ما حمایت خواهند کرد. خیلی جاها حرف هایی می زنیم و اما وقتش که می رسد بدان عمل نمی کنیم، آقا نگوییم دیگران این گونه اند وقتش برسد من و شما هم اینگونه هستیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha