جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با آیت الله اعرافی

در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با مدیر حوزه های علمیه تفاهم نامه همکاری دو نهاد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ابراز داشت: باید رویکرد علمی فرهنگی معنوی و اخلاقی و توجه به همه ابعاد آن که نظام اسلامی انتظار می رود توجه داشته باشیم و در حوادث های اجتماعی افراد جامعه را مورد توجه قرار دهیم و امیدواریم این رویکرد تقویت شود.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: از منظر اسلام در شاخص کل جامعه اسلامی اگر در یک گوشه محرومیت باشد و امکان رفع آن باشد و رفع نشود همه جامعه مسئول آن هستند، بنابراین این واجب کفایی اختصاص به کمیته امداد ندارد و شاخص مفاهیم اسلامی منطبق بر احکام اسلامی در جامعه است.

کمیته امداد که پیشران و پیشاهنگ این امر خطیر می باشد، مسئولیت هیچ کس را رفع نمی کند و همه دستگاه های نظام و مردم مسئول می باشند و این شاخص جامعه اسلامی که همه احاد جامعه حاضر در میدان بصورت انقلابی در صحنه باشند یک اصل است.

مرتضی بختیاری در ادامه این دیدار گفت: باید با تلاش مضاعف و رهنمودهای مقام معظم رهبری که سرمایه ای عظیم است کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی صورت بپذیرد لذا ما باید در این عرصه به مقصد و تکامل برسیم چرا که مسئولیت های سنگینی در کمیته امداد داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ما دنبال این بودیم که با تأسی از اندیشکده خیر و احسان در زمینه تربیت مبلّغ و ایجاد بین رشته ای و کار تخصصی و توجه به امر زکات در عرصه پژوهشگر همکاری های لازم را داشته باشیم و اگر گفتمان خیر احسان در جامعه مورد توجه باشد، افراد آن جامعه در برابر آسیب های اجتماعی مسلح می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha