پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ساوه

حوزه/ همزمان با هفته بسیج نشست" وظایف یاوران مهدی (عج)" در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با هفته بسیج نشست"وظایف یاوران مهدی (عج)" با سخنرانی حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه و با حضور دبیران معارف اسلامی، مربیان طرح امین، مربیان طرح بهنام و طلاب معلم صبح امروز در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها برگزارشد .

امام جمعه ساوه با اشاره به پنج گام مهم مباحث مهدویت گفت: برای مهدی باوری و مهدی یاوری باید پنج گام اساسی مهدی شناسی (معرفت مهدوی)، مهدی مُحبّی(محبت مهدوی)، مهدی باوری(بصیرت مهدوی)، مهدی یاوری (نصرت مهدوی) و مهدی ولایی(ولایت مهدوی) طی شود.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه افزود: اگر بخواهیم به مهدی موعود(عج) که انسان کامل است برسیم شناخت مهدویت و باور به ظهور لازم است و نیازمند انسانِ کامل شدن ورسیدن به مقام خلیفه‌ خدا بودن می باشد .

وی با بیان این که وظیفه معلمین و طلاب در تربیت نسل جوان خیلی سنگین است، تصریح کرد: خداوند دو وظیفه مهم را بر عهده عموم انسان ها و خصوصا انبیاء قرار داده است: آباد کردن زمین و آباد کردن زمینه. لذا وظیفه معلمین و طلاب هم در آبادی زمین و هم آبادی زمینه خیلی سنگین است. برای آبادی زمین در آیه ۲۴ سوره انفال (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ)؛ وظیفه این است که مطیع امر الهی و پیامبر (ص) و امام(ع) بوده تا دل ها را آباد نمود و برای آبادی زمینه مطابق آیه ۶۱ سوره هود استعمار و آبادانی دل و فکر را از انسان خواسته است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان گفت: هیچ کاری بهتر و ارزشمند تر از معلمی نیست و آبادکردن دل و فکر جوان وظیفه معلمان و حوزویان است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha