پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه تبیینی در مسجد حضرت زینب کبری (س) ارومیه

حجت الاسلام امامی گفت: مارک پالمر آمریکایی کشور ما را از لحاظ مزیتی همچون نیروی انسانی، نظامی و انرژی و... مورد بررسی قرار داده است و به این نتیجه رسیده که با جنگ نظامی نمی توان ایران را مهار کرد لذا نظریه ای تحت عنوان «پروژه دلتا» با محوریت استفاده از تاکتیک‏های «دکترین مهار»، «نبرد رسانه‌‏ای» و «ساماندهی نافرمانی مدنی» را پی ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه یکشنبه در جلسه تبیینی که در مسجد زینب کبری (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امانوئل والرشتاین نظریه پرداز سیاسی و تمدنی مزیت آمریکا را قدرت نظامی می داند و این کشور یک چهارم سلاح های دنیا را صادر می کند و اولین اقتصاد جنگی دنیا در دست اوست. آمریکا در طول ۲۴۷ سالی که مستقل شده ۲۳۰ سال آن را با کشورهای آفریقایی، آمریکایی، آسیایی و ... در جنگ بوده است و در هر کجای دنیا جنگ و فتنه وجود داشت دست این کشور در آن بود.

آمریکا وحشی ترین کشور دنیاست

وی افزود: آمریکایی که ادعای تمدنی دارد ۲۳۰ سال آن در جنگ بود و وحشی ترین کشور دنیاست اما با استفاده از قدرت رسانه ای و اجیر کردن دانشمندان و نظریه پردازان به دنیا این گونه القاء می کند که دنبال آزادی، صلح، فراوانی و حقوق بشر است و همه این ادعاها دروغ است و حدود ۹۰ میلیون سرخ پوست به دست آمریکا کشته شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، اضافه کرد: در ویتنام که دارای جنگل بود و مردم آن جا مخفی می شدند آمریکا از بمب شیمیایی استفاده کرد و چندین هزار هکتار جنگل را نابود و سه میلیون ویتنامی را قتل عام کرد. امروز هم در ویتنام به خاطر بمبهای شیمایی و عوارض آن فرزندانی با عارضه های ژنتیکی و ناقص متولد می شوند و چنین کشوری ادعای آزادی دارد!.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بر شناخت دشمن و روش های آن تاکید دارند. آمریکا جزو کشورهایی است که بیشترین مواد و قرص روان گردان را استفاده می کند و بیشترین اسلحه در دست مردمش است؛ چنین کشوری ادعای دفاع از صلح و ... می کند.

آمریکا برای مقابله با ایران پروژه دلتا را به کار بسته است

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: مارک پالمر آمریکایی کشور ما را از لحاظ مزیتی همچون نیروی انسانی، نظامی و انرژی و... مورد بررسی قرار داده است و به این نتیجه رسیده که با جنگ نظامی نمی توان ایران را مهار کرد لذا نظریه ای تحت عنوان «پروژه دلتا» با محوریت استفاده از تاکتیک‏های «دکترین مهار»، «نبرد رسانه‌‏ای» و «ساماندهی نافرمانی مدنی» را پی ریزی کرده است.

وی گفت: رهبر انقلاب مقابله با دکترین مهار را تبیین عنوان می کنند و باید شبانه روز تلاش کنیم و جایی که دشمن وجود دارد وارد شده و مقابله کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دومین ابزار دشمن برای حمله به ایران جنگ رسانه ای است؛ روزانه ۳۵۰۰ ساعت در ماهواره ها علیه ایران برنامه تولید می شود و فقط برای راه اندازی یکی از شبکه های آن ها ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرد و هر چه مزدور وجود داشت اجیر کرد تا علیه اسلام و اعتقادات ملت ایران تبلیغ کنند و عده ای در داخل که سواد ندارد خزعبلات آن ها را باور می کنند.

وی افزود: این شبکه ها مهم ترین کارشان انتشار دروغ است و در کمتر از ۵ روز ۱۷ هزار دروغ پخش کرده اند. بعد از بازی ایران و ولز از خیابان هایی که خالی بود فیلم می گرفتند و منتشر می کردند که ایرانی ها علی رغم پیروزی تیمشان خوشحالی نکردند و حال آن که خیابان های اصلی شهرها پر بود از مردمی که شادی می کردند.

نقش بازی های رایانه ای و موبایلی در ترویج خشونت

حجت الاسلام امامی بیان کرد: در نبرد رسانه ای دشمن نقش بازی های موبایلی بسیار موثر بود و دشمن با ساخت بازی های رایانه ای و تلفن همراه آن ها را به سمت اغتشاش و خشونت سوق دادند و کرونا که کلاه گشادی بود استفاده کردند و همه نوجوانان را پای گوشی و رایانه نشاندند؛ امروز تمام رفتارهای نوجوانان و جوانان دستگیر شده دقیقا برگرفته از بازی های تلفن همراه است.

وی با بیان این که در کشور مشکلاتی وجود دارد و برای برخی ها انتقاد هم داریم اما راه آن ریختن به خیابان و آتش زدن اموال مردم نیست، گفت: در این اغتشاشات اخیر دشمنان ۳۵۰۰ گروه در شبکه های مجازی راه اندازی کردند تا هشتگ سازی کنند و آن ها چندین میلیون هشتگ ساختند و مردم را برای آشوب های خیابانی تحریک کردند.

دولت گذشته به شعارهای اقتصادی رهبر انقلاب توجهی نکرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: رهبر انقلاب همه سالهای دهه ۹۰ را اقتصادی نام گذاری کردند و دولت گذشته ایران را مین گذاری کرد و امروز این مین ها منفجر می شود و عاملین وضع امروز دارند به ریش ملت می خندند و کسی با آن ها کاری ندارد و کشور را رسما شخم زدند و اصلاح آن در عرض چند هفته و ماه امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی اگر کسی بخواهد بی بی سی انگلیسی را نگاه کند باید سالی ۱۱ پوند هزینه بدهد و حال آن که شبکه های فارسی زبان آن سوی مرزها به صورت رایگان برای ایرانی ها برنامه تولید می کنند و در نبرد رسانه ای دشمن با راه اندازی جنگ احزاب به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: سومین اهداف دشمن در جنگ ترکیبی علیه ایران، ساماندهی نافرمانی های مدنی است و در سال ۸۸ در ستادهای میرحسین موسوی جزواتی از کتاب " از دیکتاتوری تا دموکراسی" نوشته جین شارپ که در آن روش های نافرمانی مدنی به مردم یاد داده شده، توزیع می شد و دشمن از سال ۸۸ روی آشوب های اخیر کارکرده است.

در مبارزه با دشمن رسول اکرم الگوی مسلمین است

وی افزود: خداوند در سوره احزاب از آیه ۹ تا ۲۷ جریانات جنگ احزاب را بیان می کند و باید همه آن را مطالعه کنیم و خداوند در این آیه بیان می کند که اگر انسان ها مومن باشند خداوند نصرتش را نازل می کند و در این جنگ پروردگار عالم ملائکه و فرشته هایی را برای یاری مسلمین فرستاد که دشمن آن را نمی دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در جنگ احزاب که دشمن از همه جا حمله کرد و ترس بر جان مسلمین افتاده بود و برخی ها به خداوند متعال بدگمان شده بودند و اینجا بود که مومنین امتحان می شدند و منافقین در ایام فتنه زبانشان دراز می شود. در جنگ احزاب که زلزله اجتماعی به سمت مسلمین آمد منافقین گفتند؛ خداوند و پیامبر به ما وعده دروغ داده اند و در مقابل آن ها پروردگار عالم جوابشان را داد و فرمود؛ اگر رسول خدا را که قلبش پر از ایمان است، به خدا تکیه کرده و ترسی ندارد الگو قرار دهید پیروزی را درک خواهید کرد و نصرت الهی را خواهید دید.

وی گفت: یکی از دلائل مهم کثرت ابتلائات در آخرالزمان غربال شدن مردم است و امام زمان (عج) قیام بالسیف خواهد کرد و معنای آن شمشیر لغوی نیست، بلکه شمشیر کنایه از حضور مردم و مؤمن هایی است که در ابتلائات با پیروزی بیرون آمده اند و امام صادق (ع) بیان می کنند؛ از فتنه ها در آخرالزمان نترسید که مومن از منافق تمییز داده خواهد شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha